Snídaně u Tiffanyho

Snídaně u Tiffanyho  – Truman Capote

Většina lidí o Snídani u Tiffanyho už jistě slyšela. A stejně tak si tento název většina lidí spojí  s filmovou ikonou Audrey Hepburn. Kdo však viděl pouze filmové zpracování a nečetl knižní předlohu, nemůže opravdu znát její hlavní hrdinku, Holly Golightlyovou.

Autor se v tomto románu vrací do míst v New Yorku, kde žil a kam sám chodíval, ať už jde o ponurý bar s tichým barmanem, knihovnu nebo strip-bar. Každopádně atmosféra New Yorku padesátých let dýchá jistým kouzlem amerického snu, které vás pohltí.

Dílo sice nepřekypuje obsahem, zato vás dostane svou stručností a jednoduchostí a dějovým spádem. Rychlá a výstižná charakteristika postav či skrytá psychologie hrdinů, to vše je typické pro autora Trumana Capoteho, a tudíž i určitou zárukou kvality. Pokud se zajímáte o moderní americkou literaturu, nebo si jen chcete přečíst příběh o dívce Holly Golightlyové, která měla tvrdé dětství a byla tak trochu volnomyšlenkářka, takže neměla zábrany využívat starší bohaté muže pro své vyhlídky k úspěchu, o dívce, která žila sama v malém bytě se svým kocourem beze jména a které byl útěchou ve všem zlém obchodní dům Tiffany, tak je právě tato novela pro vás ta pravá.

Marcela Techetová

Narodila jsem se v krásném a teplém měsíci - červnu. Již jako dítě jsem byla vášnivou čtenářkou a co se historie týče, antika byla mou nejoblíbenější částí. A stále je. Nejdůležitější podstatu mého života, je má rodina, bez které bych svůj život, ať byl sebevíc těžký a častokrát zkoušený, jednoduše nezvládla. Co říci o své povaze? Jsem tolerantní člověk, který miluje pravdu. Mám nedomyslitelnou víru v pravdu a neuvěřitelnou sílu, za pravdou stát. Mezi osobnosti, ke kterým vzhlížím, patří právnička a politička Milada Horáková, spisovatelka a feministka Virginia Woolfová a básník Allen Ginsberg. Rovněž miluji hudbu, přednostně vážnou, kterou hodlám studovat po Střední škola KNIH.