Snížkova dobrodružství

Poselství jednorožců – Michaela Burdová

Když jsme malí, toužíme býti velkými a dospělými, tak jako jsou naši rodiče. Hráváme tedy hry, které nám umožňují se v našich představách takovými stát. Když dospějeme, občas se zahledíme na naše mladší sourozence, sestřenice, bratrance, děti, či vnoučata a na kradmou chvíli jim závidíme jejich bezstarostné dětství. Toužíme se do něj vrátit a znovu vychutnávat jednoduchost dětského bytí. A přesně takový návrat jsem já prožila na stránkách pokračování trilogie Poselství jednorožců – Snížkova dobrodružství.

Po záchraně Lilandgarie, magické země obývané jednorožci, kočkorohy a jinými kouzelnými tvory, se Veragin dostal do učení k čaroději Orlinovi. Snížek, jeho věrný přítel a kočkoroh, žije v sídle čaroděje s ním. Zde se s radostí nacpává pečenými kuřátky a celý den se válí na sametovém polštářku. Tak se z Chrabrého Snížka, který se pyšní svým hrdinstvím při záchraně jednorožce, stal Snížek Kulička.

Naneštěstí je Snížek unesen a dostává se do držení Kočkožravého trpaslíka a jeho protivného kocoura Nádherňáka. Varagin se vydává svého přítele hledat a při svém pátrání narazí na obludy, které plení a sužují vesnice poblíž Měsíčních hor. Bezradný zjišťuje, že kočkorozi se ztrácí po celé Lilandgarii. Později se ukazuje, že je jedí trpaslíci, aby pozřením jejich masa získali jejich kouzelnou moc, což ovšem není možné.

Mezitím v Zemi Všehovzniku dojde ke zradě. Královnu Aranis zradí její rádce Yrasil, jelikož chce uchvátit její zem a trůn. Uprchne portálem neznámo kam. Později se elfové dozvídají o únosech kočkorohů v Lilandgarii. Vydávají se tedy na záchranu kočkorohů. Setká se Varagin opět s Aranis? A uteče mu jako posledně zpět do Země Všehozniku? A hlavně podaří se jim zachránit Snížka před sežráním?

Dílo je členěno do kapitol, která má každá své číslo a název. Číslování stran je přehledně vyhotoveno uprostřed, na vnějších okrajích stran. Příběh je uveden Prologem a zakončen Epilogem.

Děj je doprovázen několika barevnými ilustracemi, které byly vytvořeny samotnou autorkou. Ilustrace jsou názorné a tvoří příjemný doprovod k ději, hlavně dávají čtenáři možnost nahlédnout přímo do fantazie samotné autorky. Ilustrace na obálku byly jako jediné vytvořené Petrem Vyoralem.

Slovní zásoba je zvolena správně pro věkovou kategorii, které je kniha určena. Též složitost vět je odpovídající. Kniha je narozdíl od trilogie Poselství jednorožců určena mladší věkové kategorii předškolního a raného školního věku. Také by ale mohla být prvním samostatným čtením díky větší velikosti písmen.

Dílo je pokračováním trilogie Poselství jednorožců, jak již bylo zmíněno, a tak doporučuji každému si nejprve přečíst první tři knihy. I když kniha v Prologu obsahuje stručné shrnutí, nejsou v něm uvedeny zcela všechny, dle mě, podstatné informace.

Jak autorka sama uvádí na svých stránkách, kniha vznikla na základě nedořešených situací a událostí v posledním díle Poselství jednorožců. Navíc autorka sama přiznala, že se toužila do dobrodružství Lilandgarie a k hrdinům vrátit.

Závěrem bych chtěla knihu, ještě jednou všem velmi doporučit. Stejně tak si troufám doporučit, jakoukoliv jinou knihu od Michaeli Burdové, jelikož tato mladá autorka píše fantastické příběhy, které člověka pohltí a svým stylem se stává jedinečnou a originální. Mě samotné, leží nyní na stole od ní další román, Syn Pekel a já se, již teď těším, až vám o něm napíši další recenzi…