Univerzita výjimečných: Zrada

Univerzita výjimečných: Zrada Joelle Charbonneau

Ve druhém dílu trilogie Univerzity výjimečných autorka Joelle Charbonneau vezme úspěchy hlavní hrdinky na další úroveň – její studie.

Cia prošla Testováním a byla jí vymazána paměť. Ale díky nahrávce a útržkům vzpomínek Cia ví, že si musí dávat pozor nejen na vládu, ale i na své spolužáky. Moc se jí to nedaří. Jsou zde lidé, kteří ji chtějí vidět neuspět, protože pro ně postavit se systému i v malých věcech, jako je vyřešení zadaného úkolu za krátkou dobu, je hrozba. A není nic nebezpečnějšího než být hrozbou pro vládu. Ale Cia má větší problémy. Se shromažďováním armády rebelů, ve kterém se ocitla, Cia neví, komu má věřit. Jenže pokud chce přežít, musí se naučit někomu věřit. Najde někoho, komu by věřit mohla?

Myslím si, že je to velmi zajímavé pokračování, i když část příběhu před zasvěcováním považuji za zajímavější než po zasvěcování. Zasvěcování se velmi podobá Testování v první knize. Malá výprava se smrtelnými nástrahami, které donutí studenty udělat cokoliv, aby byli oni ti nejlepší. Potom, co zasvěcování skončilo, byla kniha spíše psychologickým thrillerem. Cia strávila mnoho svého času uvažováním nad způsoby, kterými se jí vláda snažila uškodit a jak se proti tomu bránit. Také strávila hodně času schováváním se v campusu a získáváním informací. Je to velice nerealistické, aby nějací šílení géniové měli vážnou konverzaci plnou důležitých detailů na chodbách, kde je může kdokoliv slyšet.

Ale když vynechám tyto nelogické detaily, nemohla jsem tuhle knihu pustit z ruky a určitě doporučuji lidem, kteří mají rádi knihy se společností vyvinutou špatným směrem. Kde se lidé snaží vytvořit naději pro lepší zítřek.

Kateřina Dvořáková

V tomto okamžiku studuji na SS KNIH a nejraději čtu knihy s post-apokalyptickým tématem, také ráda čtu komiksy, fantasy a detektivky.