Život bez pšenice

Život bez pšenice

Život bez pšenice – William R. Davis

Tak tento název knihy mě opravdu zaujal na první pohled. Jak to jako myslí? Říkala jsem si. Copak to jde? Žít úplně bez pšenice? Je v tolika potravinách, které mě provázejí už od dětství. Rohlíky, chleba, koláče, těstoviny a spousta dalších pochutin. Vzdát se toho všeho si neumím ani představit. A tak jsem se začetla do stránek a musím uznat, že je to čtení velmi zajímavé.

Dnešní pšenice už není tak kvalitní, co bývala za dob našich prababiček. Dnes se pěstuje hlavně pro maximální výnos a co největší zisk. Pšeničné výrobky zvyšují hladinu cukru v krvi. Obsahují lepek, což je složka pšenice. Celiakie je vážná, chronická nemoc, kterou doprovází křeče v břiše, průjem, zánět tenkého střeva. Je to alergie na lepek. A může se objevit kdykoliv během života. Tito lidé se musí pšenice bez řečí vzdát a kupovat si bezlepkové výrobky.

V knize máme příběhy lidí, kteří měli problémy, a když vyřadili pšenici z jídelníčku, tak došlo k výraznému zlepšení či vymizení problému. Spoustu lidí trápí akné, vypadávání vlasů, a i za tím může být pšenice. Dnešní stravování je rychlé, bageta do ruky je dneska v módě. A ač na to nevypadá, klouby poničí víc, než se myslíte. Je jasné, že dokud je člověk zdravý a nic ho netrápí, tak nějakou pšenici neřeší. Proč taky, naučili nás tak odmalička jíst, tak proč to měnit.

Autor knihy je preventivní kardiolog, který propaguje život bez pšenice. Předkládá nám fakta a vybízí k zamyšlení se nad našimi stravovacími návyky. Je na každém, co si z tohoto čtení vezme a jak se staví ke svému zdraví.

Všechno je to o kolosální pevné vůli, dodržování pravidel, které si určíme. Já osobně bych musela žít na pustém ostrově, abych odolala pokušení dát si čerstvý rohlík, koláč, či jinou „ mňamku“. A že bych tam umřela hlady, je snad jasné. Čtení je velmi zajímavé a poučné a knihu bych doporučila všem lidem, kterým na jejich zdraví záleží. Ať už jídelníček změní, nebo nezmění, tato kniha je obohatí.

Kniha přiláká svým názvem a obrázkem donutů, protože příběhy v knize jsou z Ameriky. Jejich „mekáčový“ způsob stravy je známý po celém světě. Ostatně jejich postavy mluví za vše.

Líbí se mi, že kniha nám sděluje fakta, skutečné příběhy lidí, úspěšnost vysazení pšenice a rady, jak začít a vytrvat. Také nabízí jídelníček na celý týden. A tak si říkám, proč to nezkusit. Jenže mi chybí to nejdůležitější. A to je? PEVNÁ VŮLE!!!