Zkrocení zlé ženy

Zkrocení zlé ženy – William Shakespeare

Ve své recenzi vám přestavím komedii od spisovatele W. Shakespeara.

Milý čtenáři, když jsem poprvé otevřela knihu a začala číst, po pár větách jsem dostala obavy, že jsem zvolila špatnou knihu, ale chtěla jsem jí dát šanci, a proto jsem četla dál…A byla jsem příjemně překvapena, ba co víc, nadšena…

Děj se odehrává v Padově, kde žije bohatý kupec jménem Baptista, který má dvě dcery, Biancu a Kateřinu. Bianca je hodná, milá hezká a každému muži se líbí, však se také o ni začnou ucházet hned tři muži. Gremio, Hortensio a Lucentio. Jenže jejich otec se rozhodl, že Bianca se nevdá, dokud se neprovdá její sestra Kateřina, která je starší ale taky zlá, hadavá a hubatá. Z obavy, aby mu nezůstala doma, si klade právě tuto podmínku. Kateřinu pro její pověst zlé ženy nikdo nechtěl, tedy do doby, než se ve městě objevil šlechtic Petruccio. Rozhodne se, že si Kateřinu vezme za ženu, ač si ostatní myslí, že je blázen, a že všem, i Kateřině, dokáže, že milejší a hodnější ženu si nemohl přát. Přes hrubé a hašteřivé námluvy přece jen ke sňatku dojde. Už v kostele se projeví Petruccio jako pořádný hrubián. Kateřinu čekají těžké zkoušky, pád z koně a pořádná koupel v blátě, několik bezesných nocí plné křiku a také dny bez jídla. Zvládne Kateřina tyto zkoušky? Uvědomí si, jak se chovala? A že hrubost a sprostá slova nikomu nesluší? Stane se opravdu milující a oddanou ženou svého muže? A jak vlastně dopadne poslední zkouška, vlastně malá sázka o velké peníze, kterou uzavřel Petruccio, Lucentio a Hortensio? Dojde ke zkrocení zlé ženy?

Kniha je dělena na pět kapitol. Dílo je bez ilustrací. Autor dokonale vystihuje vztahy mezi muži  a ženami, podrobně vyjadřuje  city a úvahy hlavních postav, vše řekne jasně a velmi upřímně. Autor používá verš, tzv. blankvers. Nechybí ani jazykové hříčky, metafory, komika a ironie.

Pro mě samotnou zatím nejlepší kniha z pera W. Shakespeara jakou jsem četla. Kniha je dobře členěná na kapitoly a líbit se bude i jazyk a výrazy, které jsou použity. Navíc místy určitě překvapí. Velké plus knize dává i její tenký svazek, má jen 130 stran. Malinkou vadu bych přece jen vytkla – spousta jmen vystupujících osob trošku mate.