Zlatan nad zlato

Já jsem Zlatan Ibrahimovič – David Lagercrantz, Zlatan Ibrahimovič

Zlatan nad zlato. Tak tohle si o sobě asi myslí právě onen bravurní fotbalista Ibrahimovič. Jasně, je to vcelku hodně sebestředné. Na druhou stranu, co od člověka s takovou náturou (a že to tedy nátura je) očekávat.

Přiznám se, že ve mně vzplála mírná skepse, když mně byla tato kniha doporučena. Sice teď napíši trochu protimluv, ale co už. Jsem sice muž, ale o fotbal se nijak zvlášť nezajímám, a tak jsem si říkal, že autobiografie fotbalisty pro mě asi nebude to pravé ořechové.  Nicméně po přečtení této knihy (a že se ta kniha četla víceméně sama) musím změnit názor. Nedá mně to a toto dílo musím ohodnotit jako Zlatana samotného. Je to prostě celé šikovné, skvělé, kvalitní a hlavně nesmírně zábavné a  zajímavé. Je opravdovou chybou si říct, že Zlatan je jen nafoukaná hvězdička a hotovo. Ne, že by to nebyla pravda, ale on je mnohem víc, a hlavně si to může dovolit.  Jen se podívejte, jak ovládá fotbalové umění a dáte mi určitě za pravdu. Nemluvě o tom, že rozhodně není sobec  a nemyslí jen na sebe, ale pravidelně přispívá na charitu. Na této autobiografii kvituji i to, že je to celé takové svěží, a navíc se z ní člověk dozví mnoho zajímavých informací. Osobně mně trošku zamrzelo, že v knize jsou jen černobílé fotografie, ale tak to je jen maličký detail. Velkým plusem pak je to, že dílo jako takové není jen o fotbalu, ale celkově o životě přistěhovalce. Na ještě vyšší úroveň pak dílo staví fotbalistův humor. Namátkově třeba: kopl jsem spoluhráče do zadku, prostě jsem se nudil. Zlatan je ten typ, který by v partě dělal baviče a každý by s ním vycházel, ale zároveň by mu asi každý chtěl dát někdy přes držku. Já bych momentálně chtěl více takových autobiografií. Skvělé, skvělé, prostě skvělé. Hodnotím 90 %.