Alkoholička detektiv

Dívka ve vlaku – Paula Hawkins

Letos jsem i na recenzi vybrala knihu Dívka ve vlaku. Tato kniha je o alkoholičce Rachel , která jezdí každý den, ráno i večer, vlakem do práce a z práce. Vždy projede kolem domu jednoho páru, o kterém má pocit, že jej odněkud zná. Jejich vztah jí přijde tak idylický, že si tyto dva lidi sama pojmenuje na Jasona a Jess a sleduje jejich příběh, kdykoli jede vlakem. Oba jí jsou velmi sympatičtí. Ovšem jen do chvíle, než vidí tuto tzv. Jess s jiným mužem. A od této chvíle začíná řada nevysvětlitelných a napínavých zápletek, které po zbytek knihy gradují a mají nečekaný konec.

Dílo je členěno na kapitoly. Každá kapitola je o jiné ženě. Těchto žen se v knize střídá celkem tři a všechny kapitoly jsou psány ich-formou, takže je vypravěč vždy zajímavě odlišný. Pro mladičkou autorku Paulie Hawkins je tento thriller prvotinou. Čemuž se těžko věří, když je to bestseller po celém světě již od prvního měsíce vydání. Kniha je velmi často přirovnávána k dílu Zmizelá. To jsem ovšem zatím nečetla, ale pokud je alespoň z poloviny tak napínavé jako Dívka ve vlaku, jistě se na něj brzy vrhnu. A velmi se těším. Protože Dívka ve vlaku je napínavá, skvěle napsaná, má originální děj a je pro každou věkovou kategorii. I když čtenář nemusí sympatizovat s každou z žen, o které zrovna kapitola je, vždy je to stejně napínavé. (Pro mě například byla nesympatická postava starostlivé matky Anny, která měla záchvat, kdykoli její dítě vydalo zvuk.)

O díle Dívka ve vlaku jsem poprvé slyšela asi před dvěma lety jako o filmu. To, že je to kniha, jsem se dozvěděla až o něco později. Film jsem stále neviděla a asi ani nechci, po tom úžasném zážitku z knihy. Myslím si, že by pro mě filmové zpracování bylo zklamáním. Ale že jsem si tuto knihu přečetla, za to jsem velmi ráda. A nemohu se dočkat na další bestseller Pauly Hawkins.

Viktorie Zrzavá

Jmenuji se Viktorie Zrzavá. Pocházím z Brna a je mi 18 let. Ráda hraji na počítači a mám moc ráda kočky.