Chytněte si toho psa!

Chytněte si toho psa! – Jan Hromek

Jan Hromek je český spisovatel, který se profesně věnuje mapování krajin a zakreslování plánů. Je to velký milovník psů a také velký znalec botaniky. K psaní knížek se dostal úplnou náhodou, když, jak sám říká, nebylo do čeho píchnout. Tato kniha je první literární dílo, které od tohoto autora čtu.

Děj se odehrává v současnosti v České republice. Hlavní postava, a zároveň autor v roli vypravěče, popisuje život se svým čtyřnohým kamarádem. On a jeho žena se rozhodnou pořídit si štěně, aby zaplnili prázdnotu, kterou pociťují po odchodu svých již dospělých dětí z domova. Rozhodnou se pro rasu dobrmana a dají mu jméno Gerry. Očekávají , že bude hlídat jejich domov a majetek. Bude poslušný a svému páníčkovi se stane nerozlučným parťákem. Záhy zjišťují , že vše probíhá jinak, než jsi přestavovali.

I když je Gerry dobrák, má rád lidi a je přátelský ke všem psům. Je velice temperamentní, živý a poslouchání povelů je pro něj pouhá žádost, kterou, když nemá chuť, ignoruje a dělá si to po svém. Nejvíce na jeho psí výstřelky doplácí jeho pán, kterého občas dostává do prekérních situací. To není však to nejhorší. Často se stává, že  Gerry vyškemrá druhou večeři, tedy tu páníčkovu. Zabere mu postel , zničí mapy a obírá ho o veškeré pohodlí. Jelikož je Gerry statný pes, přetahovat se s ním, nebo ho dokonce sundat z postele, nepřichází v úvahu. Ale i přes tohle všechno na něj manželský pár nedá dopustit. Milují ho jako své další dítě a vědí, že bez něho už nemohou být.

Kniha byla pro mne velikým překvapením. Nemyslela jsem, že někdo dokáže tak výstižně popsat citové pouto člověka a jeho psa. Některé pasáže pro mne byly až moc obsáhlé a psané příliš technicky. Kniha u mě při čtení vyvolávala nefalšovaný smích, protože situace jsou  brilantnímu popisu lehce  a velice živě představitelné.  Jako kdybych se dívala na film . Což  je, myslím si, velké plus, jelikož nás daná kniha v táhne do děje a užíváme si ji na plno.

Knížku bych doporučila všem, co milují pejsky jako já.  A možná jim nebudou některé situace cizí. Je vhodná spíše pro dospělého čtenáře než pro mládež a děti. Je to dle mého názoru obsáhlé a složitější čtení, místy i s odbornými termíny. Kniha má velice pěkný obal a ilustraci, která  vás může zaujmout na první pohled jako mě.

Veronika Vrňáková

Mám ráda zvířata, proto jsem si pořídila fenku Jacka Russela a britskou kočku. Nejvíce si odpočinu u dobré knížky, většinou u beletrie. Oblíbení spisovatelé jsou John Green, J.R.R.Tolkien. Zájmy : kultura,sport, četba knih např, Green , Tolkien, Marycleová, Rowllingová..