Divergence

DivergenceScore 0% Score 0%

Divergence – Veronica Roth

Knížka Divergence je první díl z trilogie spisovatelky Veronicy Rothové.

Děj se odehrává v budoucnosti, konkrétně v Chicagu, a hlavní postavou je dívka Beatrice. Svět je rozdělen do 5 frakcí – Odevzdanost, Neohroženost, Sečtělost, Mírumilovnost a Upřímnost. Děti vyrůstají ve frakci, do které přísluší jejich rodiče, ale jakmile dosáhnou 16 let, nastává den, kdy si musí vybrat frakci, ve které chtějí žít po zbytek života. Tento den nastal právě i pro šestnáctiletou Beatrice, která se musí rozhodnout, jestli zůstane s rodinou, nebo bude sama sebou a vybere si frakci, na kterou se cítí.

Divergence je členěna na 39 kapitol. Jejím pokračováním je druhý díl s názvem Rezistence a třetí díl s názvem Aliance. Podle této trilogie byly natočeny i stejnojmenné filmy.

Jelikož je Divergence v současnosti velmi populární a čtená knížka, rozhodla jsem se, že si ji také přečtu. Hodně se mi zalíbil děj a už na první stránce jsem věděla, že se při čtení této knížky nebudu nudit. Děj je od autorky do detailu promyšlený a zároveň zábavný. Konec knížky byl ale příliš uspěchaný a určitě bych mu asi věnovala více stránek. Také zůstal konec děje otevřený, takže si s radostí přečtu i další díl, protože jsem napjatá, jak bude děj pokračovat. V ději se mi velmi líbily charaktery postav a jejich vlastnosti. Skvělým příkladem je právě například hlavní hrdinka, u které jde v ději vidět obrovský vývoj, který mě příjemně doprovázel celou knížkou. Bylo vidět, jak se ze slabé dívky postupně stává bojovnice. Knížku bych doporučila úplně každému, protože si myslím, že svým dějem dokáže zaujmout kohokoliv.

Review

0%

Divergence