Hrob mé sestry

Hrob mé sestry

Hrob mé sestry – Robert Dugoni

Ve státě Washington, v městečku Cedar Grove, probíhá soutěž ve střílení na terč. Účastní se ho dvě sestry, Tracy a Sára. Obě jsou skvělé a vždy trefí terč. Ve finále stojí proti sobě jako soupeřky. Vyhraje Tracy, ale pozná, že ji sestra vyhrát nechala, že schválně netrefila terč. A to ji velmi rozčílí, protože o takovou výhru nestojí, a navíc nechápe, proč to udělala. Po soutěži odjíždí se svým přítelem Benem na večeři a Sára jede sama domů autem. Ben ji požádá o ruku a Tracy pochopí, proč ji sestra nechala vyhrát. Chce se jí omluvit, ale Sára nedorazí domů. V půli cesty se najde její auto, ale Sára se nenajde. Místní šerif Roy Calloway vypátrá pachatele, ale ten je odsouzen na základě nepřímých důkazů. Sára nevěří, že to udělal, a touží najít sestru i toho, kdo jí ublížil.

Uběhne dvacet let a v rodném městě se v horách najdou pozůstatky člověka. Potvrdí se, že je to kostra Sáry. Tracy okamžitě přijíždí a ví, že tentokrát už pravdu zjistí. Na pohřeb Sáry se sjedou i kamarádi z dětství, mezi nimi i Dan, který je právník. Tracy ho požádá o pomoc. Začnou se ptát a vracet se k faktům, které se jim nezdají. Místnímu šerifovi se to nelíbí a zdá se, že něco tají. Když na Tracy a Dana někdo vystřelí, tak pochopí, že je to vážné. Žádají o obnovu procesu s údajným pachatelem a ten je propuštěn na svobodu.

Tracy stále někdo sleduje, neznámé auto parkuje poblíž domu. Jedinou oporou je pro ni Dan, se kterým se sblížila. Nedaleko domu, kde Tracy bydlí, začne hořet a ona se tam jede podívat. Jenže se pak neozývá, nebere mobil. Dan a šerif vyrážejí ji hledat. Tracy se dostane na místo, kde trpěla její sestr, když ji unesli a věznili. Je v ohrožení života a naprosto šokována skutečností, kdo je skutečným pachatelem a proč její otec spáchal sebevraždu!

Tento román s kriminální zápletkou se mi četl velmi dobře. Je zpracovaný do posledního detailu, ať už místa či události. Má kapitoly a v nich se odehrává, jak současnost, tak i minulost, kdy Sára ještě žila. Závěr knihy je strhující, pocity týrané dívky jsou šokující a život hlavní hrdinky je ohrožen. Autor píše skvěle, připojila bych srovnání se Sandrou Brownovou.

Obal knihy je depresivní, jak obrázkem, tak i názvem. V horní části jsou holé kmeny stromů, v pozadí pomník s křížem. V pozadí je mlha, počasí typické pro podzim. A pod obrázkem je název knihy a jméno autora na bílém podkladu. Zaujme, ale zároveň i zamrazí.

Kniha má bezmála čtyři sta stránek, je bez ilustrací, jak se začtete, nechcete přestat, dokud se nedozvíte, jak to dopadne. Doporučuji všem milovníkům kriminálek všech věkových kategorií. Je to dramatický, napínavý a dojemný příběh. Ten vám nesmí uniknout!