Metro 2035

Metro 2035 – Dmitry Glukhovsky

Arťom sice zachránil svět – alespoň ostatní to říkají – ale vnitřní klid nenašel. Úzké chodbičky a tmavé kouty metra jej svírají a on cítí, že lidstvo bylo zrozeno k životu na povrchu. Když se dozví od muže jménem Homér o radistovi, kterému se údajně podařilo navázat spojení s dalšími přeživšími jaderné války, vyráží na cestu za naději. Neví ale, jak velkou bude muset zaplatit cenu – a že se svět, který znal, se i s ním převrátí vzhůru nohama…

Metro 2035 je z celé trilogie nejpropracovanější. Zatímco jednička byl akčně hororový atmosferický  nářez, dvojka řešila životní motivace lidí z metra, třetí díl už funguje na vyšší úrovni. Tentokráte budete sledovat oba dva hlavní hrdiny, tedy Homéra s Arťomem. Je tu opět cesta odněkud někam, ale zatímco předchozí díly byly o cestě samotné, zde je cesta jen prostředek. Metro 2035 je o úpadku. O rozkladu společnosti uzavřené tak dlouho pod zemí, že ji nedokáže nic a nikdo probudit. O lidech, kteří věří propagandě natolik, že i když mají za sebou sebezřejmější pravdu a svobodu a před sebou kulomety a bodáky, zvolí radši smrt. Takových myšlenek skrze stránky Metra 2035 proudí ke čtenáři plno. Gluhkovski se pustil do lidské společnosti opravdu poctivě.

Nemohl jsem od čtení odtrhnout oči. Ačkoliv je zde spousta zdlouhavých pasáží, kde autor přesně do detailů popisuje okolí, tak o akci a napětí není nouze. 2035 mě potěšila především přímou návazností na 2033, kdy mi Arťom přirostl k srdci. Za mě skvělý závěr trilogie. Jen škoda toho otevřeného konce, doufal bych v pokračování, ale už se bohužel jedná o poslední díl z této série.

Je mi 16 let. Navštěvuji SŠ Knih. Mezi mé záliby patří hraní na bicí, knížky, basket, vytváření hudby. Moji oblíbení autoři jsou Dmitry Glukhovsky, František Kotleta a George R.R. Martin