Nás svět Landie

Nás svět Landie

Landie: čtyři poutníci – Jakub Trpiš

Nebaví tě svět, ve kterém žiješ? Nudíš se? Přijde ti škola otravná a nebaví tě dohánění těch nejlepších známek, aby rodiče měli radost? Jednoduchá rada, zalez si pod peřinu, zapni led baterku a nech se přenést do rozsáhlého světa plného robotů a nových technologií.

Nedávno na náš svět zavítala nová fantasy kniha nesoucí jméno Landie. Tato kniha, zasluhující si vysoké místo v žebříčku „TOP 10 new books 2017“, nečekaně zavítala do českých prodejen knih, odkud také rychle mizí.

Již na začátku četby se každý seznámí s tradicemi onoho světa, jak vypadá a jakým způsobem se v něm žije. Zvyky tamních obyvatel vás zajisté překvapí. Na první pohled je to pro nás nezvyk, protože příběh je zasazen do fantastického místa s neočekávanými rituály a na druhé straně stojí originalita děje, postav i času… Vlastně originální je celé dílo. Ústředními postavami jsou Chára, Kobu, Lajla a Naté, jejichž „poslání“ (vyučili se v umění materializace) odstartuje velké dobrodružství, jež vtáhne do děje i vás. Započne tím úkolování pro někoho těžší, než se původně zdálo, pro někoho až životu nebezpečné. Přežijí všichni? Nezraní se? Vrátí se někdy domů? Pokud ano, tak živý a bez újmy na zdraví?

Autor knihy Landie detailně vystínil charakteristiku postav, jejich povahu i vzhled, díky čemuž jsme si mohli hrdinu nejlépe představit, stejně tak i krajiny a okolí, a proto se mnozí z nás nemusí obávat nesnadného čtení. Kniha jako taková je přeci jen dlouhá svým rozsahem, alespoň pro někoho se může zdát šest set stran nepředstavitelné a ke čtení nekonečné. Já sama s četbou mnohostránkových knih nemám velké zkušenosti jako někteří jiní čtenáři, ale vzhledem k tomu, že jsem přečetla stovky knih s “průměrným“ počtem stran, mohu konstatovat, že kniha nabízí počtení jedním dechem, ba dokonce mnoho zábavy k tomu!