Sdílejte

Sdílejte

Ukaž, co děláš!: 10 způsobů, jak sdílet svou kreativitu a nechat se objevit – Austin Kleon

Jak nejlépe propagovat vlastní tvorbu, přitáhnout si chtěnou pozornost a vytvořit si pracovní podmínky? Nejen to, ale i způsob jak přijmout nezdary a pracovat sami se sebou, nám ukazuje Austin Kleon ve svém Bestselleru Ukaž, co děláš!

Propagace vlastní práce a hledání zaměstnání v tom, co nás baví, je mnohdy nemalým problémem. Měli bychom tedy ukazovat kousek po kousku části procesu – chystání a naše myšlenky k projektům – propůjčit se lidem, polemizovat s nimi. Nesmíme se povyšovat nad vlastní fanoušky, hnát se hloupě za slávou – ba naopak, měli bychom mezi ně zapadat, ukazovat, že jsme stejní a nejsme žádnou raritou – hledat si přátele ve vlastních řadách třeba i na druhém konci planety. Je to právě internet, který v mnohém usnadňuje naší práci – co tam jednou vložíme, už nikdy nezmizí. Nesmí se z nás však stát lidský spam – stačí pouze nechat nahlédnout a zaujmout.

Jak ale podat dílo a pořádně zaujmout? Dejme si vedle sebe dva obrazy – naprosto totožné – nechme se lidi dívat, říkat který se jim líbí víc – a pak jim podejme informaci o tom, že jeden je padělek. Jen minimální počet z nich zůstane na straně prvního výběru, pokud to byl právě onen padělek. Základem díla je jeho proces, to, jak rostl a vznikal. K čemu je odevzdat hotové portfolio? Co skici? Nejsou to právě ony, které daly vznikat velkolepým dílům? Ukažte je taky. Za každým obrazem je příběh a při správném a pravdivém podání může dokonce zvýšit hodnotu onoho kousku.

A k čemu je pak nechávat si naše postupy, které jsme pěstovali roky jen pro sebe? Můžeme dát mnoho tím, že ukážeme část postupu a necháme ostatní, aby si s ním poradili – dokonce i celý recept nikomu nezaručí úspěšný chod.

Po přečtení prvního dílu Kraď jako umělec mě nadchla možnost přečíst si i druhý díl a ještě v době praxí jsem si ho zakoupila. Knihy Austina Kleona jsou podle mého až nakažlivě inspirativní, po jejich čtení má člověk téměř nutkání začít vytvářet nebo poslat něco ze své tvorby do světa. Čte se svižně – spolu se spoustou názorných ukázek v podobě kreseb a fotek rozhodně není nijak nudná. A rozhodně nemusíte být umělcem, abyste ji mohli aplikovat.