Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti – Ransom Riggs

Jacob Portman je až do svých patnácti let úplně obyčejným mladým klukem. Žije na Floridě s rodiči a dědečkem Abrahamem, ke kterému má velmi blízký vztah. Dědeček pak za velmi podivných okolností umírá a Jacob se rozhodne odhalit záhadu jeho smrti. Vydává se s otcem na osamělý irský ostrov do sirotčince, kde měl Abraham kdysi dávno trávit několik let. Jacob si myslel, že příběhy, které mu vypravoval, byly přikrášlené. Ale také tím, že se dostává díky časové smyčce do doby, kdy sirotčinec s podivnými dětmi fungoval, zjišťuje, že tyto příběhy byly pravdivější, než si chtěl kdy připustit, a je nucen, vydat se v dědečkových stopách.

Sirotčinec slečny Peregrinové je vlastně typické fantasy. Základním motivem je dobro proti zlu a obyčejný kluk, který se může stát hrdinou.

Kniha mě zaujala už svojí obálkou. Podivná, tajemná až strašidelná a morbidní. Jakožto fanoušek strašidelných příběhů jsem čekala trošku jiný děj, ale i tak mě kniha velmi nadchla. Je napínavá a v kombinaci s fotografiemi uvnitř vás velmi rychle vtáhne do děje a vy se tak dokonale ztotožníte s hlavní postavou. Už se těším na přečtení pokračování s názvem Sirotčinec slečny Peregrinové – podivné město, která slibuje ještě více akce a napětí. Rozhodně tedy doporučuji přečíst a mít u sebe raději rovnou obě knihy.

Alice Klečková

Narodila jsem se 20. března roku 1991. Mým rodným městem je Brno, avšak žiji v Rebešovicích se svým přítelem. Co se mé povahy týče, jsem velmi otevřená a společenská osoba. Extrovert. Ráda chodím do společnosti, kde se bavím a seznamuji s dalšími lidmi. Mám samozřejmě i své libůstky a koníčky, mezi které patří četba, cestování, dobré jídlo a pití, cvičení, jízda na kole a samozřejmě klidný spánek. Vztyčených cílů mám spoustu. Ale těmi hlavními jsou – udělat maturitu a jít studovat žurnalistiku.