Klapka, kamera, vražda!

Klapka, kamera, vražda!

Stalker – Lars Kepler

Nejnovější dílo Larse Keplera nesoucí název Stalker. Už slovo samotné nahání strach a co teprve, když je to hlavní námět známého spisovatelského a manželského páru Alexandra Coella a Alexandry Ahndorilové. Pokud jste od Keplera nic nečetli, tak to jste udělali chybu. Ti, kteří ochutnali dávky Keplerových detektivních hororu, ví, o čem mluvím. Jako u jeho předchozích děl mi naskakoval mráz po zádech a husí kůže a ani tentokrát mě Kepler nezklamal.

Už v první kapitole, kde příběh začíná, mě zalila vlna strachu (hlavně když čtěte u okna v noci, jen s malou lampičkou). Detektivka Margot Silvermanová a její tým vyšetřovatelů objeví video na YouTube. Nikdo video nebral ze začátku nijak zvláštně dokud… Na videu je obyčejná žena, která se snaží si navlíknout punčocháče, natáčí ji však někdo z venku skrz okno. Ale i tak je to skoro neškodné video. Za několik dnů se však žena, která byla té noci natáčena, našla mrtvá. Byla brutálně zabita. O týden později se objeví další video, opět se ženou, která je sama doma. Policisté se jí snaží vypátrat, ale na videu není nic, co by jim pomohlo. Když už najdou její adresu, je až moc pozdě. Keplerovy se podaří vždy popsat i ten nejmenší detail a zrovna ve chvíli kdy je popisována vražda mladé ženy, sem měla žaludek na vodě. Detektivka Margot prosí o pomoc s případem známého hypnotizéra a lékaře Erika Maria Barka. Erik se snaží zhypnotizovat a vyslechnout manžela mrtvé ženy. To však není tak lehké, jak se zdá muž v šoku zapomene, jak to všechno bylo a jak tělo uklidil a uložil do postele. Kniha však obsahuje další překvapení a to zmizení známého detektiva Joony Linny. Joona je pohřešovaný a celé okolí, až a pár lidí si myslí, že Linna je mrtvý. To však není pravda, ukrývá se v divočině v malém domku, kde ho najde kolegyně Saga. Jak kniha dopadne, to už musíte zjistit sami. Dopadnou vraha, který se schovává v noci za okny vašeho domu? Kdo je nakonec takzvaným stalkerem? Záhady, napětí, strach i emoce. To vše najdete v nové knize Larse Keplera.

Mezi spisovateli detektivních románů je Kepler mezi prvními jako John Nesbo. Avšak tuhle knihu bych doporučila spíše starším čtenářům, kteří mají pro strach uděláno. Jediné, co bych spisovatelům vytkla, je příliš mnoho vulgárních slov. Ale zase plus za perfektně vymyšlený příběh a za příjemný styl psaní.

A nakonec můj názor? Rozhodně jsem tuhle knihu nečetla naposledy a už se těším, jak se zase budu moct ponořit do hrůzostrašného příběhu.

Helena Petláková

Jsem společenská ale i samotář. Mám ráda knihy a děti. Děti musíte hlídat, ale kniha nikam neuteče. Ke knihám utíkám spíše já. Vyhledávám v nich vědomosti, rady, humor, někdy v nich objevím strach, ale i krásné zážitky. Moje oblíbené žánry jsou fantasy, sci-fi, romány, historické, deníky a apod.