Utržená květina a mrtvý ptáček

Utržená květina a mrtvý ptáček

Všechny malé zázraky – Jennifer Nivenová

Teď nebo nikdy. Kniha Všechny malé zázraky vyžaduje odvahu i vcítění. Víte, že to bude krásný příběh. Zkrátka příběh jako život sám. Nejenom radost, ale i smutek. Nejenom láska, ale také nenávist. Všechno má svůj protipól. Nic není jen černé, nebo bílé. Teď je ten správný čas ponořit se do příběhu, na který nezapomenete.

Jennifer Nivenová je bestsellerová autorka NEW YORK TIMES. Všechny malé zázraky jsou Jennifeřinou první knihou určenou pro mladé čtenáře. Práva se prodala do 35 zemí a v produkci je také celovečerní film.

Theodor Finch trpí bipolární poruchou osobnosti. Violet přišla o svou sestru při tragické nehodě, kterou ona sama přežila. Theodor vymýšlí způsob, jak se zabít. Violet se upíná ke spásné myšlence, kdy dokončí školu a navždy opustí rodnou Indianu, která nese tolik bolestných vzpomínek. Životní tragédie a stezky jejich života se propojí brzy dohromady. Spolu zažívají Všechny malé zázraky.

Toto životní drama je psáno ze střídavého pohledu dvou hlavních postav, tedy Theodora a Violet. Střídání ich-formy je zde velice přirozené a navazuje na sebe s příjemnou lehkostí. Příběh se odehrává v dnešním prostředí a v dnešní době, mezi mladými lidmi a jejich rodiči.

Mnoho románů pro kategorii Young adult je psáno v podobném ražení. U tohoto románu je vnímána určitá syrovost a také větší přiblížení realitě. Věci a děje nejsou přikrášlovány, jak u některých románů pro mladé čtenáře bývá mnohdy zvykem.

Příběh bych doporučila snad všem věkovým skupinám, ale hlavně mladým lidem, a zároveň i jejich rodičům. Zkrátka lidem, kteří se nebojí dívat se na věci tak, jak jsou a jak se dějí, byť nejsou mnohdy příjemné.

Velmi velkým plusem je autorčina upřímnost a snaha nedělat z tohoto románu pohádku nebo příběh za každou cenu s dobrým, nebo špatným koncem. Důležité je si vzít ponaučení a i obohacení, které si sami poneseme po přečtení příběhu. Někomu nemusí tato ničím nepřikrášlená, ale přesto nádherná kniha vyhovovat právě kvůli tomu, že se přímo dotýká témat, před kterými bychom nejraději zavřeli oči.

Když necháme oči otevřené, tak si myslím, že poselství této knihy a to, co se nám v ní snažila předat samotná autorka, i její snaha, nikdy nebude zbytečná. Právě tento příběh dosáhl až tam, kde si nejenom získá čtenářovo srdce, ale možná i čtenář samotný díky němu změní něco ve svém okolí. A to je právě to, co podle mě bylo cílem autorky příběhu. Myslím, že se jí to podařilo.

Jsem duše inklinující k umění, hudbě a literatuře již od dětství. Na otázku, co je na světě pro mne největší vášní, bych odpověděla, že právě čtení knih. Mým nejmilejším a nejoblíbenějším místem je knihovna, obklopena příběhy, plna vzrušujících tajemství uvnitř knih a jejich dramatických příběhů. Knižní žánry pro mne poutavé jsou převážně žánr mysteriózní, dystopie, fantasy, gotický, a další. Pokud je kniha poutavá, přečtu ji za necelý den nebo dokud oči vydrží. :-)