Vlkodlak

Vlkodlak

Zlatý vlk – Bartlomiej Rychter

Píše se rok 1896 a v okresním městě Sanok najdou mrtvého muže, který zemřel na vykrvácení. Má na těle rány, jako by ho pokousalo nějaké zvíře. Vypadá to na vlka. Mrtvý byl místní radní, velmi bohatý a vážený muž. Měl ženu a dvě rozmazlené dcery.

Doktor Karol Zaleský žije ve vile se svou nemocnou dcerou. Je zoufalý, protože nikdo neví, co by ji mohlo vyléčit. Společnost jí dělá Borys Pasternak, její učitel. Je to sirotek a je vděčný doktorovi, že u něj může být. Mívá děsivé noční můry, zdává se mu o ženě, která spí s otevřenýma očima u zrcadla. Sen se opakuje každou noc a Borys neví, co znamená. Když se najde mrtvá dívka, která byla mučená a zohavená, pozná, že je to ta z jeho snu, a vyděsí se ještě víc.

Židovka, která si říká Černá Bimele, tráví noci s muži, kteří ji za to platí. Místní komisař je její stálý zákazník. Její kamarádka Alina je vdaná, ale manžel odešel neznámo kam, a tak žije sama. Mužům se líbí, ženy ji nenávidí. Ona sama o muže zájem nemá. Při cestě domů ji napadne netvor, jako zázrakem útok přežije a vzpomene si, že viděla muže, který se proměnil ve vlka.

Do města přijíždí záhadný Rakušan, je to přítel doktora. Chce prohlédnout Lauru a pomoci s léčbou. Po jeho příjezdu se najde další roztrhaný muž. Boryse napadne, jestli je to náhoda, nebo ne. Místní lékárník prosí Boryse o pomoc, ví, že má něco jako šestý smysl. Zdá se, že někdo vyvolal démona a ten teď řádí po městě. Jedné noci nemocná Laura odejde z domu a najdou ji roztrhanou ve městě před hodinářstvím. V ten moment se Borys rozhodne, že nestvůru najde za každou cenu. I kdyby měl zemřít.

V tomto příběhu se vracíme do dávné historie a skvěle vystihuje dávno zaniklou dobu. Poklidný chod městečka naruší vraždy členů městské rady. Jejich tělo je rozdrásáno drápy nějakého zvířete. Povídá se o příchodu vlkodlaka z karpatských hor. Je to ponurý detektivní příběh a zcela mě vtáhl do děje. Přenesla jsem se do minulosti a četla o podivuhodných místech. Zmínka o vlkodlacích mě místy až děsila, ale to ke knize patří.

Na obalu knihy vidíme pohled do tajemného nočního městečka, v popředí je kmen stromu, který roste do oblouku. Je to strašidelný pohled a při troše fantazie se přenesete do ponuré ulice, osvícené jen pár světélky. Velmi fascinující.

Kniha má kapitoly, každá je označená číslem a pod ním je srst vlka. Jak číslo vzrůstá, srst houstne. Nejsem si jistá, jestli se to dá nazvat ilustrací, ale já to tak beru. Doporučuji ke čtení středoškolákům, kteří hledají něco velmi neobvyklého a poutavého. O tomto příběhu budete přemýšlet ještě chvíli po jeho dočtení. A upřímně, když se podívám do tmy, vidím vlčí oči, jak se na mě dívají. Prý vlkodlaci žijí možná ještě dnes…