Zákazníci perlí

Divné hlášky z knihkupectví – Jen Campbellová

Nejprve klasicky, o čem kniha je? Sama autorka je pracovnicí v jistém knihkupectví a jednou se tak stalo, že dostala takový nápad. Konkrétně tedy začala psát o svých zkušenostech se zákazníky na blog. Časem se nestačila divit, jaké toto její psaní na blog zaznamenává úspěch a nakonec tyto své zkušenosti převedla i do knižní podoby.

Tato kniha má jen 120 stran, ale bohatě to stačí. Stačí na to, aby vám zvedla náladu, nasmáli jste se u ní a řekli si, takové to klasické: „ Tak jsem ještě normální“.  Prozrazovat samotné hlášky z knihy vám samozřejmě nebudu, ale prozradím, že stojí za to. Myslím, že je ocení nejenom milovníci knih, ale vlastně kdokoliv. Celá kniha je psaná jednoduchým jazykem a opravdu je to taková knižní jednohubka na zlepšení nálady (nebo potvrzení dobré nálady, kterou už máte). Vtipem se tu rozhodně nešetří a vtipné to opravdu je. Mnohdy opravdu nepochopíte, že to dotyčný myslel opravdu vážně. Byť se to nemusí zdát, tak skvěle funguje i jako takový literární posel. Nebo alespoň v naší rodině tomu tak bylo. Nejprve jsem si ji přečetl já a díky mým častým chvílím smíchu při četbě této literatury nakonec kniha putovala do rukou mámy, babičky, tety a bratrance. Nakonec jsme se o ní i všichni pobavili a uvědomili si, jak moc vlastně máme rádi humornou literaturu a humor jako takový. Pak jsme si i všichni přečetli nějakou další humorně laděnou literaturu. Velkou výhodou je i její skladný formát a lehkost. Tudíž ji můžete brát i sebou ven a netahat nic těžkého. Při čtení si pak vlastně uvědomíte, že povolání knihkupce může být mnohdy dosti vtipné, ale i náročné. Hlavně je ale krásné a pro knihomily jako dělané, a to mluvím z vlastní zkušenosti. Tak se začtěte do tohoto krásného krátkého literárního kousku a zjistěte, že otázka na knihkupce, zda má v knihkupectví nějaké knihy, je vlastně ještě docela normální, oproti ostatním kladeným otázkám. Zároveň si možná uvědomíte, jak málo stačí, abyste se stali slavnými a nebo jste o sobě alespoň trochu dali vědět světu. Například, že nějak vtipně sepíšete otázky zákazníků z vaší práce. Na závěr ještě dodám, že brzo vyjde i druhý díl a že tomuto titulu uděluji plných 100 %.