Zloděj příběhů

Zloděj příběhů

Zloděj příběhů – Andrew Pyper

Patrick Rush je nešťastný muž. Sám se stará o svého osmiletého synka Sama, protože manželka mu zemřela krátce po porodu. Stále se trápí a nemůže se s jejím odchodem vyrovnat. Sam je pro něj vším a proto se snaží být s ním co nejvíce. Jenže láskyplnou náruč maminky mu nahradit nedokáže. Pracuje jako literární kritik a jeho snem je napsat svou vlastní knihu. Přihlásí se do literárního kroužku, který vede známý prozaik a básník. Kroužek má jen sedm účastníků a všichni připadají Patrickovi poněkud divní. Jejich prvním úkolem je napsat příběh. Angela, jedna z účastnic, napíše hororový příběh, kde je hlavní postavou pan Sandman, který vraždí mladé dívky.

Po čtyřech letech Patrickovi skutečně vychází jeho vlastní kniha. Příběh si „vypůjčil“ od Angely a trochu jej upravil. Doufá, že na to nikdo nepřijde. Jenže začne mít pocit, že ho někdo sleduje, a má strach o svého synka. Ozývají se lidé z literárního kroužku a také tvrdí, že je někdo sleduje. Za pár dní umírají za záhadných okolností. Když se mu i Sam svěří, že ho pozoroval cizí muž, začne se opravdu bát. Má pocit, že postava z jeho knihy, pan Sandman, je skutečný a je jen otázka času, kdy ublíží jemu i Samovi.

Začne pátrat a hledat souvislosti mezi lidmi z kroužku. S hrůzou zjistí, že věřil nesprávné osobě a je v ohrožení. Než stačí něco podniknout, je Sam unesen téměř před jeho očima. Začíná boj o čas, kdy Patrick neví, co je skutečné a pravdivé a co jen výplod jeho fantazie. Má jediný cíl, a to zachránit synka. To ale nebude tak jednoduché, pokud to vůbec půjde. Patricka trápí otázka, kde synek je, zda žije, a také, zda stíny vrhají stíny?

Tento román je podle mne trošku náročnější na orientaci v ději. Chvílemi jsem nevěděla, co je reálné a co jen fantazie. Tak nějak se to prolíná a je potřeba se soustředit. Kniha má čtyři části a je bez ilustrací.

Obal knihy je černobílý, temný, jako by spadlo zrcadlo a rozbilo se na tisíc kousků. Uprostřed je název knihy a jméno autora. Jednoduché a přitom působivé.

Od autora knihy jsem již četla román Démonolog. Ten byl mnohem děsivější, vládl v něm Satan a místy až mrazilo. Oba romány se podobají se snad jen tím, že v něm otec zachraňoval své dítě, v případě Démonologa malou dcerku. Jinak se každá kniha ubírá jiným směrem. A mně osobně se lépe četl a líbil román Zloděj příběhů.

Knihu bych doporučila všem věkovým kategoriím. Příběh je dojemný, tajemný, napínavý a vrcholí tragicky. Upřímně řečeno, nevím, co si mám myslet o závěru knihy. Nutí člověka přemýšlet o ní i po dočtení.

Myšlenka románu je ze života. Pokud provedeme něco, co by se dělat nemělo, tak se nám to ve zlém vrátí. A jak nejvíce ublížit milujícímu otci? No přeci ohrozit jeho jediného syna.