Ztráta

Temné struny – Val McDermidová

Další poutavý díl detektivní série s hlavní hrdinkou Karen Pierovou, kde se naše hrdinka Karen začíná dostávat do temnějších prostředí plné nedorozumnění, znásilnění a dokonce i vražd.

Celý příběh začíná nevyřešeným případem únosu bohaté dědičky s jejím synem, když se mělo předat výkupné, nastal nečekaný obrat, dědička skončila s podřízlým hrdlem v opuštěném domě a po jejím synovi se slehla zem.

Do děje přicházejí ještě další postavy z jiných prostředí,  sebejistá novinářka, která v Toskánsku našla stopy tehdejší záhady, a dcera hledajíc svého otce, jediného člověka, jenže je schopný zachránit jejího chorého syna. Všechny dějové linie jsou na začátku oddělené, ale každá z nich má jeden spojující faktor – stopy po únosy bohaté dědičky. Karen netuší, že ona bude právě tím klíčem ke odhálení této velké záhady vrtající hlavou všem polictům a detektivům již 20 let. A samozřejmě že její cesta nebude žádná procházka růžovým sadem. Naše Karen si bude muset projít cestu odhalující veškerá tajemství, jež neměla nikdy vyjít na povrch.

I přesto, že toto dílo má humoristické prvky, nedoporučovala bych knihu lidem se slabším žaludkem. Prvních 5 kapitol působí celkem nevinně a popisují každodenní život, ale čím dál to čtete, tím víc na vás začnou dopadat emoce a někdy máte chuť se do toho světa dostat a do situací zakročit, natolik jsou některé pasáže nefér. Nedoporučuji tuto knihu také dětem, nechceme přeci, aby dětičky se bály chodit ven a celkem komunikovat s lidmi, že ne?

A můj názor na knihu? Četla jsem i lepší detektivky, to je pravda. Na knize se mi líbily právě ty humorné pasáže zavánějící černým humorem (ten přímo miluju!) a taky ty temné pasáže, kvůli kterým jsem tu knihu vlastně četla. A negativa? Zdlouhavé rozhovory, zbytečně do detailu popsaný každodenní život postav a hlavně náhle přeskakování dějových linií, autorka mohla udělat plynulější návaznost dějů.

Darja Havčinská

Nejsem moc vášnivý čtenář knih, pokud se však objeví nějaké dílo s morbidní tématikou a pod 300 stránek, tak je hned na mém listu. Jediné, co čtu moc jsou komixy, zbožňuju celou sérii od Marvelu X-men. Volný čas trávím u počítače a u kreslení, jinak můj život moc záživný není.