Zůstaň se mnou

Zůstaň se mnou – Gayle Formanová

Citlivý, smutný ale nakonec povznášející příběh o lásce, ztrátě a síle, kterou nacházíme v neuvěřitelných chvílích.

Kvůli sněhu byla Miina škola zavřena, a tak se Mia a její rodina rozhodla jet navštívit nějaké rodinné přátele. Bohužel to, co začalo jako normální den, se obrátilo v noční můru. Nějaký řidič narazil do jejich auta. Když se Mia probrala zjistila, že ji nemůže nikdo vidět ani slyšet a její tělo leží kousek od ní. Její rodiče byli mrtví a když je později následoval i její mladší bratr, Mia neměla nic, co by ji drželo při životě. V nemocnici ale na Miu čekají její prarodiče, její nejlepší kamarádka a její kluk Adam. Mia se musí rozhodnout. Má zemřít a přidat se ke své rodině? Nebo se probudit a žít ve světě, kde ztratila lidi, které milovala nadevše?

Miin příběh vážně začíná smutně a stává se ještě smutnějším. Autonehoda je dějová spoušť a vše, co následuje, je Miino posuzování výhod a nevýhod zůstání nebo odchodu. Je to smutný příběh s hodně emociálními bouřemi.  Zatímco Miino tělo leží v nemocnici, Mia vzpomíná na svůj život. Od chvíle, kdy se zamilovala do Mozarta a chtěla začít hrát na cello. Také na dobu, kdy se narodil její bratr a všechny jeho legrační momenty. Vzpomíná si, jak ji její nejlepší kamarádka zachránila tím, že ji poslala na hudební tábor. Ale ze všeho nejvíc si vzpomíná na Adama.

Gayle Formanová plynule propojí přítomnost s minulostí a v momentě, kdy nevíte kam ten příběh spěje, přinese vám emociální bombu. Zůstaň se mnou je důkaz moci, kterou může jediný člověk mít.

Zatímco jsem četla tuhle knihu, mnohokrát jsem se ptala sama sebe, co bych udělala na Miiném místě, ale nevěděla jsem to. Je to skoro nemožná volba. Realita tohoto příběhu byla strašidelná. Protože něco takového se může stát každému.

Knihu bych doporučila starším teenagerům, ale i dospělým čtenářům.

Kateřina Dvořáková

V tomto okamžiku studuji na SS KNIH a nejraději čtu knihy s post-apokalyptickým tématem, také ráda čtu komiksy, fantasy a detektivky.