Čarodějův synovec

Letopisy Narnie: Čarodějův synovec – Clive Staples Lewis

Mezi moje nejoblíbenější žánry patřilo fantasy. Obdivovala jsem vždy to, jak si autor dokáže ztvárnit svůj vlastní svět. Pro recenzi jsem si proto vybrala Letopisy Narnie, konkrétně první díl, knihu, kterou jsem před několika lety milovala. A tuto knihu, která má několik dalších pokračování, mám zařazenou mezi svými nejoblíbenějšími příběhy dodnes.

Hlavní postavou tohoto díla je chlapec jménem Digory, který se právě přistěhoval do Londýna se svojí nemocnou matkou, o kterou se stará jeho strýček a teta. Digory je v Londýně nešťastný, jeho strýc je podivín a Digory z něj má strach. Trochu zábavy si začne užívat, když potká Polly, která bydlí vedle něj. Jelikož domy jsou řadové a jak se děti doslechly, mezi půdami vede jakýsi tunel do opuštěného domu. Začnou zkoumat, jestli je to pravda, a objevují nové místo na hraní.

Když ale jednou neopatrně vpadnou do pracovny strýce Digoryho, ten se rozhodne využít je pro svoje plány a dá Polly žlutý prsten. Ta zmizí. Strýc vysvětlí Digorymu, že se nejspíš přenesla do jiného světa a vrátit ji může pouze zelený prsten. A tak se Digory vydává se dvěma zelenými prsteny zachránit Polly. Octne se v lese, kde začíná hlavní část příběhu o cestování mezi světy. Po špatné volbě světa narazí na zlou královnu, které se zbaví díky Aslanovi, lvu, který příběh značně ovlivní a vystupuje i v dalším pokračováním Letopisů. Dostává od něj jablko, které vyléčí jeho matku, jeho ohryzek zasadí a když z něj vyroste strom, který jednoho dne vyvrátí vichřice, vyrobí z něj skříň, kterou začíná další část příběhu Letopisů Narnie.

Knihu si určitě přečte každý, kdo má rád fantasy. Bude se určitě líbit větším dětem i dospělým. Symbol moci a spravedlnosti lva zanechává v člověku pocit, že na světě přeci jen nějaká spravedlnost je, i když ji někdy není na první pohled vidět. Pro mě je kniha srdcovou záležitostí, žádné zápory v ní nevidím.