Deník aristokratky

Poslední aristokratka, Aristokratka ve varu, Aristokratka na koni – Evžen Boček

Trilogie „Aristokratka…“, která se Vám dostává do rukou, je sbírkou tří útlých knížek, které nám líčí běžný život současné mladé dívky, která se ze Států přestěhuje zpět do Čech na rodinné sídlo, které jim bylo po více než 400 letech vráceno zpět.

Děj nás postupně provede odjezdem hlavní hrdinky z USA zpět do Čech, problémy vzniklými přesunem všech předků šlechtické rodiny, kterým otec přislíbil návrat na rodnou hroudu, převzetí rodového sídla, seznámením se s osazenstvem sídla, jeho historií, problémy s jeho správou a chodem až po projekty, kterými se majitelé (spolu s najatou manažerkou) snaží sídlo zviditelnit pro turisty či alespoň zajistit jeho ziskovost.
Knihy jsou psány jako deník hlavní hrdinky Marie Kostkové z Kostky (dle rodinné pověsti budoucí mrtvoly), její přežrané kočky Carevny, její americké matky a otce, který je skrblík a snaží se dostát rodové cti a pověsti, což mu však stále kazí výdaje související se správou sídla v současných nelehkých podmínkách. Oporou mu při této činnosti nejsou ani blázniví zaměstnanci   – sprostě mluvící kuchařka paní Tichá s její zálibou pro ořechovku, kastelán pan Josef, který nejen že nenávidí návštěvníky hradu, ale vlastně všechny lidi, pan Spock (jeho podobnost s hrdinou série Start Trek je nepopiratelná), hráč na piáno, skladatel a velký lexikon nemocí, které se u něj projevují, ani dcera jejich právníka Deniska, se kterou tříská puberta, či Milada, najatá manažerka, jejímž údělem je zajistit ziskovost hradu Kostka. Ještě větší zmatek pak působí nevychované dogy, Orlando a Leonardo, ale i další zvířata a osoby, které prochází životem hlavních hrdinů.

V knize jsou vtipné narážky na jiné šlechtické rody, aktuální situaci naší země a každodenní realitu běžného života.
Knihy této trilogie vám vřele doporučuji, pokud se chcete zasmát, odreagovat, vypnout či si jen ukrátit čas v MHD nebo při čekání u doktora.