Génius – Hra

Génius – Leopoldo Gout

Tato recenze bude pojednávat o knize jménem Génius od autora Leopoldo Gout. Tuto knihu jsem si velmi oblíbil a chtěl bych vás s ní seznámit.

Hlavními postavami jsou Rex Huerta, Tunde Oni a Barevná Vlčice. Rex Huerta žije v Kalifornii a přesto, že je mu 16 let, je jedním z nejlepších hackerů a programátorů. Tunde Oni žije v Kambodži a je velmi nadané dítě, ve své vesnici dokázal postavit ze šrotu spoustu vynálezů. Barevná vlčice zase vystupuje jako bojovnice proti korupci, a to díky skrytým kamerám. Záběry z nich vystavovala na internetové stránky v cizině, protože v Číně by byly ihned smazány. Tyto tři děti spojuje jejich nadanost a také touha dostat se na Hru. To je soutěž pro podobně nadané děti jako jsou oni. Jak to dopadne, se dozvíte v této knize.

Celé dílo je členěno na 4 části, dále na kapitoly, kterých je přesně 30. Jsou tu ještě podkapitoly, ty bývají 3 až 4. Ilustrace jsou jednoduché a černobílé, ale to vystihuje atmosféru příběhu.

Autor k dílu přistupuje tak, že každou kapitolu vypráví jedna ze tří postav. Příběh tak můžete vnímat pokaždé z jiného pohledu.

Kniha je svým stylem jedinečná. Nedá se porovnávat s jinými knihami, protože podobných knih není moc. Je to jedno z prvních děl svého druhu.

Rozhodně bych knihu doporučil lidem zajímající se o počítače a moderní technologie, zabaví se u ní však skoro každý. Mohu říct, že si čtení užijí jak děti, tak i dospělí.

Kladným rysem je určitě strhující příběh, pak jsou to skvělé ilustrace a výborně vykreslené postavy. Na knize bych mnoho záporů nehledal, snad jen pomalejší začátek příběhu, ale to je maličkost. Je to jen můj dojem. Po prvních dvou kapitolách vás kniha vtáhne přímo do děje a těžko se přestává číst dál.

Poselstvím je, že se nikdy nemáme vzdávat a dotáhnout věci dokonce. Nemáme se zastavovat před jakkoli obtížným cílem. A i když jste jen dítě, můžete dokázat velké věci.

Dospěl jsem k závěru, že dílo je výborným netradičním čtením. Je v něm doslova cítit napětí, jaké prožívají hlavní hrdinové. Děti, kterým jde o jediný cíl, dostat se na Hru a společně ji vyhrát. Od první chvíle, kdy jsem knihu otevřel, jsem nemohl přestat číst a knihu odložit. Věřím v to, že se jednou kniha stane kultovní klasikou, jak to tvrdí James Patterson. Hlavní myšlenkou je to, co už jsem popisoval, nemáme se nikdy vzdávat bez boje. Když si budete věřit, dokážete velké věci. V závěru bych vám chtěl knihu vřele doporučit a můžete mi věřit, že se budete bavit. Jestli nevíte, jakou knihu vybrat jako vhodný dárek k narozeninám nebo Vánocům, pro děti nebo pro kohokoli jiného, tak toto je jasná volba. Budou se bavit všichni.