Hygge – prostě šťastný způsob života

Hygge – prostě šťastný způsob života

Hygge – prostě šťastný způsob života – Meik Wiking

Knížka Hygge – prostě šťastný způsob života je dílo dánského autora Meika Wikinga, který pracuje v Institutu pro výzkum štěstí v Kodani.

Proč jsou Dánové nejšťastnějšími lidmi na světě? Odpovědí je hygge, říká Meik Wiking, ředitel Institutu pro výzkum štěstí v Kodani. Hygge je pocit, který zažíváte během bouřky, když jste v pohodlných ponožkách schoulení na pohovce, přikrytí měkkou dekou. Je to ten pocit, když u stolu osvětleném svíčkami společně se svými milovanými jíte své oblíbené jídlo a povídáte si. Je to pocit, který se vás zmocní, když se s šálkem oblíbené kávy v ruce díváte na rudé ranní světlo na jasné modré obloze. Hygge je o atmosféře a prožitku. Je to o sdílení se s lidmi, které máme rádi. Pocit domova. Pocit bezpečí. Pocit vnitřního klidu a blaženosti.

Po této knížce jsem sáhla úplně náhodou v knihovně. Dost často, když jsem tam přišla, na mě zářila z jedné police, a tak jsem si řekla, že ji zkusím. A nebyla vůbec špatná. Knížka byla velmi dobře napsaná a čtivá. Není to žádné náročné čtení, takže jí doporučuju například na delší cesty MHD. Velmi se mi líbil celkový vzhled knížky a hlavně fotografie a ilustrace uvnitř, které nejen doplňovaly text, ale také navodily takovou pohodovou atmosféru. Knížka je v podstatě i tak trochu informační, protože jsem se v ní dozvěděla hodně o Dánsku, jeho kultuře a lidech. Líbilo se mi, že byl text rozdělen na odstavce, a tak se mi dílo lépe četlo, kromě toho byl text na stránkách velmi dobře rozdělený a uspořádaný, a tak kniha působila přehledně a „uklizeně“. Tento styl četby určitě není pro každého, hodně lidí tvrdí, že je to 288 stránková kniha o tom, že zapálení svíček vám dá pocit pohodlí, což je na jednu stranu pravda, na druhou stranu, mně osobně navodila jakýsi příjemný pocit a můžu ji doporučit každému, kdo má rád severské země a chce se dozvědět o tom, proč jsou lidé v těchto státech šťastnější, než ve státech jiných.

Veronika Brázdová

Asi vás nepřekvapí, že ráda čtu. Co se žánrů týče, nejraději mám hororovou četbu a fantasy. Kromě čtení ráda cestuju a miluju přírodu.