Kniha, která se čte srdcem

Alchymista – Paulo Coelho

Paulo Coelho se narodil roku 1947 v Riu de Janeiro. Za svou literární činnost je vyznamenán mnoha cenami a francouzský ministr kultury jej v roce 1996 jmenoval rytířem Řádu umění a literatury. Od roku 1997 je zvláštním poradcem UNESCO. V Brazílii založil Institut Paula Coelha na podporu chudých dětí a starých lidí.

Román Alchymista byl poprvé vydán roku 1988. Stal se největším brazilským bestsellerem všech dob. Kniha je rozdělena na dvě části, nechybí prolog, epilog a doslov.

Téměř pohádkové vyprávění s filosofickým podtextem je inspirováno příběhem o společném snu ze sbírky Tisíc a jedna noc. Hrdinou knihy je španělský chlapec Santiago, který chce najít zakopaný poklad a vydává se za svým snem. Jeho cesta je dobrodružná, plná znamení a důležitých setkání. Co na ní nalezne a kolik podob může poklad mít, to zjistíte, vydáte-li se s ním.

Dílo nenásilně ukazuje posvátnost života a jeho propojení. Milou, lehkou a čtivou formou nabádá k tomu, abychom naslouchali svému srdci a nebáli se jít za svými sny. K tomu je však nutné vědět, co opravdu chceme.

Možná to není čtení pro každého a můžeme se setkat i s dosti negativním hodnocením. Toho se však u mě nedočkáte, neboť tato kniha patří k mým oblíbeným. Doporučuji jí všem, kteří se rádi nechávají unést pohádkovými příběhy, všem snílkům v dobrém slova smyslu. Těm, kteří nevidí vše jen racionálně, anebo těm, kteří tak vše vidí a potřebují si od toho odpočinout.

Soňa Brýnová

Jmenuji se Soňa Brýnová a narodila jsem se roku 1982 v Praze. Jsem studentkou prvního ročníku dálkového studia na SŠ KNIH v Brně. Miluji přírodu, historii, literaturu. Ráda poslouchám hudbu a tančím. Čtu naučnou a duchovní literaturu. Dále například Zeměplochu Terryho Pratchetta, Paula Coelha, mou oblíbenou knihou je Mistr a Markétka od Michaila Bulgakova a rozhodně Žítkovské bohyně.