Krvavý kámen

Krvavý kámen – Tim Mackintosh-Smith

Přenesme se do Španělska ve 14. století, do doby, nádherných paláců, velkovezíra Lísánuddína, vezírů, alchymistů a muslimských vzbouřenců. Již v tu dobu světoznámý cestovatel Abú Abdulláh Ibn Battúta spolu se svým černošským otrokem Sinánem potkají Abdulláhova přítele Lísánuddína, který neváhá a zve je k sobě do paláce. Jakožto velkovezír, kterým v té době je, musí plnit i tak nepříjemné úkoly, jako postavit sochu na počest návštěvy neoblíbeného císaře. Při svém pobytu v Seville Abdulláh se Sinánen zjišťují přísně střežený recept na mocný lektvar. Jednou z věcí, která jim pátrání ztěžuje, je řada záhadných nehod. Že se nejedná o dobré úmysly, se přesvědčí v momentě, kdy i jim osobně začne hrozit velké nebezpečí, dokonce až do té míry, že je na ně spáchán neúspěšný atentát. Podaří se Abdulláhovi a Sinánovi přežít a najít to, co hledají?

Tim Mackintosh-Smith se narodil 17. července 1961 v Anglii. Úspěšně dokončil studium na Oxfordské univerzitě.  Žije v hlavním městě Jemenu, San´a, kde vyučuje zejména o marockém cestovateli Ibn Battutahovi. Je považován za spisovatele, cestovatele, arabistu a od roku 2011 i za jednoho z nejlepších dvanácti cestujících spisovatelů za posledních sto let (uděleno týdeníkem Newsweek). Kromě tohoto ocenění se mu dostalo i ocenění „Ibn Battutahova čestná cena“ a „Cena za denní telegraf“.

Šimon Asszonyi

Je mi 17 let. Studuji druhým rokem na Střední škole KNIH. Mým koníčkem jsou knihy, a to sci-fi a fantasy. Rád vyrábím modely z papíru a plastu. Ve volném čase sleduji přírodopisné dokumenty, zvláště pak ty, které se týkají vulkanologie. Rád fotografuji drahá a rychlá auta.