Někdo cizí v domě

Někdo cizí v domě – Shari Lapena

Idylické manželství se po jedné autonehodě otřese v základech. Čí je mrtvola nalezená v bývalé restauraci? A co má společného s hlavní ženskou postavou?

Tato kniha mne zaujala svojí pěknou obálkou a po přečtení anotace i jejím obsahem, proto jsem se rozhodla si ji přečíst celou.

Kniha je bez ilustrací. Je přehledně členěna do kapitol, které jsou očíslovány. Postavy jsou popisovány zdánlivě průhledně, a tak jsem si po pár stránkách čtení nadutě myslela, že vím kdo je vrah. Mylně. Jazykových prostředků jsem si nevšímala, tak jako pokaždé když čtu knihu, která je napínavá.

Autorka píše velice zajímavě, i když mi tento styl moc nesedí. Chvíli totiž čteme z pohledu některé z postav a chvíli jako divák, který sleduje scénu. Vadí mi také, že nám autorka nepředkládá všechny informace k tomu, abychom mohli tipovat, kdo je vrah a proč to dělá. Asi to tak má být, ale na konci knihy, když jsem se dozvěděla, kdo vraždil, byla jsem naštvaná, protože jsem jako čtenářka neměla všechna fakta, abych to sama mohla poznat.  Také mi moc vadí, že pokud jsem četla příběh z pohledu postavy, nezjistila jsem vše z její minulosti, a ani ona postava to během takového vlastního vnitřního monologu neřekla. Což je zvláštní. Bylo to pro mě matoucí. Ale chápu, že kdyby to autorka psala jinak, příběh by nebyl na 265 stranách. Nevadí mi dlouhé monology postav, ale v tomhle mi trochu chyběl styl Larse Keplera, který umí správně dávkovat napětí a pěkně pomalu nám sype drobečky stop, aby nás i tak na konci přesvědčil o tom, že vrah je někdo jiný než ten, kdo si myslíme.

Knihu Někdo cizí v domě jsem četla se zaujetím. Byla napínavá a já byla zvědavá, co se dozvím na dalších stranách. Když jsem knihu dočetla, dva dny jsem o ní přemýšlela. Nakonec došla k závěru, že mě neuspokojilo, jak příběh skončil. Ale to je způsobeno tím, že čtu moc knih, co končí happyendem. Kdo mi byl sympatický, byl detektiv, který vyšetřuje případ.

Toto byl můj první thriller, a tak dost dobře nevím, jak se takové knihy recenzují, ale kniha ve mně zanechala dobrý dojem. Jenom škoda, že autorka více nerozepsala poslední stránky knihy, kdy se dozvídáme, jak žijí postavy o několik měsíců později. Přišlo mi to takové moc otevřené. Skoro jako by autorka zamýšlela další díl.

Knihu doporučuji, protože je napínavá, i když mně osobně vadil její konec, který bych si přála trochu jiný.