Nevěsta ve sněhu

Nevěsta ve sněhu – Jan Seghers

Mladá zubařka Gabriela Haslerová čeká v ordinaci na svého posledního pacienta. Ten se však nedostaví a ani se neomluví. Tak se rozhodne, že půjde domů. Celou cestu má nepříjemný pocit, že ji někdo sleduje, ale nikoho nevidí. Dojde až k domu, kde bydlí, chce si odemknout a vtom ji někdo přepadne. Její tělo zahlédne z vlaku muž, který vše oznámí policii.
Hlavní komisař Robert Marthaler přijíždí na místo činu a je šokován. Žena je svázaná obscénním způsobem, byla mučena a uškrcena, ale nebyla znásilněna. Je to opravdu neobvykle brutální vražda. A navíc v ten den měla narozeniny. Komisař se snaží zjistit něco o mrtvé ženě, ale zdá se, že o ní nikdo nic osobního neví. Dokonce to vypadá, že žila dvojí život. Přes den pilná zubařka a v noci se scházela s různými muži a prodávala se za peníze.
Druhá oběť se jmenuje Andrea Lorenzová, její tělo je nalezeno v lesíku, ale vražda byla provedena stejným způsobem. Tentokrát ale vraha viděl malý chlapec Tobi, který byl v lese se svou kamarádkou a psem. Vrah si ho všimne a pronásleduje ho, ale Tobi mu naštěstí uteče. Nejprve se bojí, ale pak vše ohlásí policii. Komisař, s pomocí policistky Kerstin, najde fórum, kde Andrea psala do sekce s názvem Bokovky. Také se tam přihlásí a čekají, jestli se muž ozve. A skutečně se ozve někdo, kdo by mohl být pachatelem.
Domluví si schůzku, na kterou Kerstin jede, ale po cestě zmizí. Neozývá se a nebere mobil. Komisař o ni má strach. Navíc mu dojde jedna důležitá věc. Kdo mohl vědět, že Kerstin jede na schůzku s podezřelým mužem? Kdo je pořád o krok napřed než oni samotní? Nabízí se odpověď, které se komisaři nejdříve nechce věřit, ale když se pustí do vyšetřování, je si jistý, že zná vraha. Času je málo a Kerstin je v ohrožení života. Nezbývá než se pustit do boje s nestvůrou, která zabíjí z rozkoše!!!
Precizně zpracovaný kriminální román, který má dvě části. Zápletkou jsou velmi brutální vraždy na ženách. Na odlehčení si čteme o komisaři, který stárne a tloustne. Má mladší přítelkyni, kterou ovšem zanedbává kvůli práci. Navíc on je z Německa a ona z Prahy. Není si jistý, jak vztah na dálku může fungovat. Rozhodne se ale, že přece jen zhubne, a začne běhat. A výsledky se skutečně dostaví.
Na obalu knihy je dívka oblečená v bílém, tedy nevěsta. Má jen půlku tváře, vypadá, že spí. Rty má namalované rudou rtěnkou. Ruce má položené na prsou a drží v nich rudou růži. Působí to tak čistě a nevinně a přitom to vyjadřuje takovou krutost.
Autor knihy píše pod pseudonymem, jeho vlastní jméno je Matthias Altenburg. Vydal sérii detektivních románů s postavou hlavního komisaře Roberta Marthalera. Tři z těchto knih již vydalo nakladatelství Host. A knihu nazvanou Nevěsta ve sněhu zfilmovala německá televize.
Doporučuji všem, kdo mají otrlejší povahu a zvládnou číst o násilí a utrpení. Ovšem zážitek z celé knihy za to stojí. Těším se na další případy sympatického komisaře.