Obraz Doriana Graye

Obraz Doriana Graye – Oscar Wilde

Nebaví vás nudné románky plné lásky, soucitu a jasného osudu již od začátku děje? Román Obraz Doriana Graye od Oscara Wilda je kniha, kterou byste v tom případě měli zahrnout do seznamu vaší budoucí četby! Já osobně se k této knize dostala díky maturitě a nikdy na takový zážitek nezapomenu. Přes morálku, intelekt a krásu vás různé charaktery donutí pohltit se do děje, stejně jako jsem se do něj nechala unést já. Plyne z ní spousta ponaučení do života ohledně společnosti a vlivu slov a půvabu.

Téměř každý ví, že se jedná o dílo, kde se jakýsi mladý krasoň z vyšší společnosti nechá namalovat a díky tomu obrazu zůstane mladým a šarmantním do konce svého života. Ne tolik lidí ví, jak osud tohoto muže, Doriana Graye, nakonec dopadne. Proto vás vyzývám, abyste se do této knihy vrhli co nejdříve, protože nebudete litovat. Pravdou je, že Obraz Doriana Graye čtenáři bud nenávidí, nebo šíleně milují. Nevyhnete se dlouhým rozhovorům jak o životě, kráse, tak již o zmíněné morálce a intelektu. I přes bolestivě dlouhé vypravování ze strany vypravěče či dlouhé rozhovory, jejichž myšlenky se opakují, tuto knihu doporučuji všem, kdo se nebojí postarších knih.

Říkáte si, Oscar Wilde, to je především básník a dramatik, a máte pravdu. Obraz Doriana Graye je jeho jediným románem, proto je ještě zajímavější ho číst. Pro Wildovi fanoušky-nebojte, ani zdánlivě neutečete při čtení básnickým přívlastkům, popisům a celkově vás přepadne nádech poezie, jakoby kolem plynule obíhala vaši hlavu při každé straně knihy.