Ostré předměty

Ostré předměty – Gillian Flynnová

Camille Preakerová pracuje jako novinářka, píše pro Daily Post v Chicagu. Její šéf Frank Curry ji posílá do jejího rodného města, aby tam napsala reportáž o pohřešované desetileté dívce Natálii. Podobný případ se tam stal před rokem, také zmizela malá dívenka, kterou pak našli uškrcenou a vrah jí vytrhal všechny zuby. Camille má z návratu domů strach, nemá na něj pěkné vzpomínky. S matkou si nikdy nerozuměla, nevlastní sestru ještě ani neviděla a má obavy, že se jí vybaví vzpomínky na dobu, kdy zemřela její vlastní sestra. Bylo jí také deset let a Camille si po její smrti začala ubližovat tím, že se řezala po celém těle žiletkou. Přesto se vydá na cestu.
Matka ji uvítá chladně, přesně jak to Camille očekávala. Seznámí ji s nevlastní třináctiletou sestrou Ammou a svým manželem Alanem. Žijí v obrovském luxusním domě, mají služebnou a v městečku budí respekt. Camille navštíví místní policii, ale ta ji moc informací neposkytne. Vydá se za rodinou mrtvé holčičky. Po dobu jejího pobytu se najde i pohřešovaná Natálie, mrtvá a bez zubů. Vypadá to, že vraždy spolu souvisí, ale Camille neví jak, a tak pátrá. Dozvídá se, že její nevlastní sestra šikanuje spolužačky a vůbec to není hodná holčička. Dokonce i matka se chová podivně, jako by něco tajila. S hrůzou odhaluje skutečnost, která ji šokuje víc, než by si uměla představit.
Skvělý román se čte doslova jedním dechem a závěr je naprosto nečekaný. Je srozumitelný, přehledný a vyvolává různorodé pocity. Poukazuje na to, že co člověk zažije v dětství, to si pak nese do dalšího života. A pokud jsou to hrůzné zážitky, tak se jich jen tak nelze zbavit. Pokud mu bylo ubližováno, bude ubližovat taky, ať už jakýmkoli způsobem.
Obal knihy je černý jako hluboká noc. Uprostřed je žiletka, nástroj pro ubližování si, a na ní jsou slova, která si hlavní hrdinka vyryla do kůže. Z okraje žiletky stéká krev. Přitáhne zrak a ke čtení je to skvělá volba.
Autorka napsala dosud tři thrillery publikované v osmadvaceti jazycích. Žije v Chicagu s manželem a synem. Její knihy patří k nejprodávanějším.
Doporučila bych všem čtenářům a čtenářkám bez rozdílu věku. Tento příběh nám ukáže, že nic se v životě neděje jen tak. Všechno má svůj důvod a mnohdy najdeme příčinu až po mnoha letech. Člověk stárne a moudří, něco lze prominout, ale nelze zapomenout. Posuďte sami po přečtení tohoto výjimečného psychothrilleru.