Růžové srdce

Spis Rosenherzová – Jan Seghers

V srpnu 1966 se v domě v centru Frankfurtu našlo tělo brutálně ubodané ženy. Jmenovala se Karin Rosenherzová, ale její pravé jméno bylo Niebergallová. Živila se jako prostitutka, její zákazníci byli z vyšších kruhů. Toho dne, kdy zemřela, byla na oslavě u Philippa Lichtenberga, byl s ní mladý muž, jako její doprovod. Z oslavy odešla a pak ji našli mrtvou. Podobný brutální případ se stal o deset let dříve, mrtvou ženou byla Rosemarie Nitribittová. V obou případech zůstal pachatel neodhalen.
O čtyřicet let později je přepadeno auto, ve kterém převáží vzácný obraz s názvem Rajská zahrádka. Dva muži jsou zraněni, mladá žena Tereza je zraněna vážně, a navíc je těhotná. Její přítel, hlavní komisař Robert Matrhaler, má o ni i o dítě velký strach. Komisaře kontaktuje novinář, který má informace, že přepadení souvisí s dávnými případy. Muže, který o tom má informace, někdo zavraždí. Ještě stihne napsat do obálky slovo Rosenherz. Tato obálka se dostane ke komisaři a on se pouští do pátrání a hledání souvislosti mezi případy.
Anna Buchwaldová žije v Hamburku, je studentka a reportérka. Když si přečte o komisaři, který otevřel starý případ, tak zpozorní. Má doma celý spis, který vyplnil celých devět krabic. Odjíždí do Frankfurtu, kontaktuje komisaře, ale zamlčí, že má spis. Řekne, že si ho pamatuje, a protože komisař spis v archivu nenašel, bere Annu ke spolupráci. Před lidmi bude vystupovat jako jeho sestřenice. Pomáhá mu s vyšetřováním, najdou svědka, který má fotky z bytu Karin Rosenherzové. Na nich je vidět, že z její ložnice zmizely dva vzácné obrazy. Tenkrát si toho nikdo nevšiml. Pomalu rozmotávají nitky případu, setkávají se s Lichtenbergem, kterého podezírají, ale potřebují důkazy.
Román se mi četl velmi dobře. Má čtyři části a dobře se mi orientovalo v ději. Detailně popisuje pocity komisaře i ostatních postav příběhu. Poukazuje na to, jak spolu mohou souviset případy, které od sebe dělí spousta let a na první pohled nemají žádnou souvislost. Doslova mravenčí prací se vyšetřovatelé dostávají k informacím, které by je mohly dovést k pachateli. V závěru překvapí Anna, která odhalí svou pravou totožnost.
Na obalu knihy je tvář ženy s výrazně namalovanými rty temně rudou rtěnkou. Ze spodního rtu jí stéká krev na bradu. Vidíme jen kousek levého oka, které je přivřené. Myslím si, že patří mrtvé ženě Karin Rosenherzové.
Autor píše pod pseudonymem, jeho vlastní jméno je Matthias Altenburg a žije ve Franfurktu. Živí se jako spisovatel, kritik a esejista. Napsal čtyři úspěšné romány, tento je první přeložený do češtiny.
Doporučuji všem čtenářům, kteří rádi sledují náročné vyšetřování policistů a spojitost případů, které dělí spousta let. Mně se kniha moc líbila a věřím, že se bude líbit i vám.