Samota

Samota – Natalio Grueso

V Benátkách, ve čtvrti Dorsoduro bydlí krásná Japonka Keiko. Každý večer sedí ve svém malém bytě a čte básničky a povídky, které jí posílají muži, kteří s ní touží strávit noc. Vždy vybere jednu, která se jí nejvíce líbí, a muž, který ji napsal, je pozván k ní domů. Může s ní být celou noc a ona se mu plně věnuje. Ovšem ráno musí odejít a už nikdy nemůže za Keiko přijít. Ta jedna kouzelná noc je prostě jedinečná a neopakovatelná.
Bruno Labastide je okouzlující muž, který cestuje po světě a zneužívá důvěřivosti žen. Tím se mu daří si pořídit velké jmění. Je to velký pohádkář a podvodník s neodolatelným úsměvem a ďolíčky ve tváři. Píše své smyšlené příběhy Japonce a doufá, že si ho vybere a pozve k sobě domů. Při jeho putování se odvíjí i příběhy jiných postav. Muž, který předepisuje knihy na trápení všeho druhu, také sportovní komentátor, který chce potěšit svého dědečka i za cenu ztráty zaměstnání. Pašerák slov, který za každé napsané slovo musí platit penězi. Pinkerton, pán slov a majitel všech jazyků světa.
Jednoho večera zaujme Japonku příběh o mladém chlapci, který touží hrát fotbal, avšak osud je k němu neobyčejně krutý. Autorem je Bruno a je pozván k ní domů. Dlouho o tomto okamžiku snil a představoval si, jaké by bylo strávit večer u krásné Japonky Keiko. Jenže když na něco člověk dlouho čeká a sní o tom, tak ho pak realita může zklamat.
Tento kouzelný román nás vezme na cestu kolem světa a umožní nám účastnit se podivuhodného dobrodružství svých zvláštních postav. Chvíli je to jako pohádka, pak nás zamrazí, nechybí i dojetí. Každý příběh nás něčím překvapí, potěší či zarmoutí. Tak to chodí i ve skutečném životě. Ovšem fantazii můžeme zapojit naplno, stejně jako naši hrdinové. Je to napínavá cesta do lidské duše a čte se velmi dobře. Jen se mi zpočátku hůře orientovalo v ději, ale jak jsem našla pomyslnou nitku příběhu, bylo vše jasné.
Obal knihy příliš nezaujme, na světlém podkladu jsou místa cestování hlavního hrdiny. Je to malá mapa a v dolní části je půlka obličeje. Myslím, že patří krásné Japonce. V horní části je název knihy a jméno autora.
Kniha má kapitoly, každá má svůj originální název. Ilustrace v knize nejsou, myslím, že by se tu zrovna hodily. Román je autorovou prvotinou a dopsal ho v noční samotě restauračního vozu ve vlaku jedoucím z Mombasy do Nairobi. Autor celé roky, kdy se trmácel po světě, pozorně sledoval dění kolem sebe, ale postavy jsou smyšlené.
Doporučuji ke čtení všem, kdo mají rádi sny, humor, vděčnost a spravedlnost. Poznejte osamělé ztroskotance, kteří dokážou to nejkrásnější na světě – udělat jiné šťastnými. Samota může mít více podob.