Série, z níž se stává další prvotřídní záležitost

Černé Světlo – Peter May

Černé světlo je již třetím dílem kriminální série Akta Enzo a opět nabízí víc než zajímavý případ. Enzo Macleod, Skot vyučující biologii na univerzitě v Toulouse na jihozápadě Francie, se rozhodl, že s využitím svých znalostí vyřeší sedm nechvalně proslulých vražd popsaných v knize odložených případů pařížského novináře Rogera Raffina. Enzo už dokázal rozlousknout první dva zločiny, ale na třetí případ teď nemá ani pomyšlení. Právě mu diagnostikovali rakovinu, a navíc se objevil někdo, kdo má v plánu zničit jeho pověst i vztahy. Souvisí nějak Enzovy osobní strasti s šestnáct let starou vraždou mladého prostituta v pařížském bytě? Dokáže najít alespoň nějaké zbytky důkazů a zůstane naživu dost dlouho na to, aby dopadl vraha?

Musím se přiznat, že jsem si úplně nedokázal představit, jak bude Enzo trpící rakovinou v tomto a v dalších dílech této skvělé série ovit zločince. Naštěstí tuto otázku za mě v Černém světlu brzy vyřešil sám autor. A vyřešil ji k mé spokojenosti. Jak přesně, to vám však neprozradím. Docela jsem si oblíbil to časté používání francouzských slovíček a francouzské názvy ulic, míst atd. Chválit musím i to, že jsme si v příběhu společně s postavami udělali cestu i do Anglie a Španělska a nezůstali jsme jen ve Francii. Také samotnému prostředí rozhodně nemohu nic vytknout, ba jen připsat, že bylo popsáno velice přesvědčivě a k příběhu skvěle pasuje. Když už tu byla řeč o postavách, tak i ty si zaslouží jen slova chvály. Enzo je, alespoň mně. velice sympatický a líbí se mi jeho energie a zápal při řešení případů. Nechybí tu ani jeho dcery Sophie a Kirsty či jeho studentka a asistentka Nicole. I jejich postavy jsou velice dobře sepsané a plus si u mě autor vysloužil také sepsáním samotného vraha. Příběh jako takový pak nijak nedrhne, napínavý je tak akorát a mnohdy i zajímavě překvapí. Například brzkým odhalením vraha, vztahy v Enzově rodině a jeho milostném životě atd.

Rozsahově je Černé světlo o pár stran kratší oproti ostatním detektivkám. Konkrétně nás v tomto případě čeká 343 stran ke čtení. Další chválu si ode mne pak ještě zaslouží i tak trochu otevřený konec celého příběhu. Ten tu však také nebudu vyzrazovat, jelikož bych vám vyzradil důležitou věc ze samotného děje knihy. Naopak jedno malé mínus si u mě autor vysloužil tím, že jsme se vlastně nedozvěděli, z jakého důvodu onen mladý prostitut musel být zavražděn, ale tak třeba se to ještě někdy dozvíme. Já bych se to každopádně dozvěděl velice rád a stejně tak velice rád této knize pak uděluji plných 100 %.

Série Akta Enzo je pro mě vždy takovým vítaným detektivním odskokem od kriminálek ze Skandinávie a zatím mě nikdy nezklamala. Doporučuji ji všem milovníkům detektivek jako takových a ne jen těm, kteří hledají nějakou případnou alternativu k detektivkám ze Skandinávie. Doporučuji ji i milovníkům Francie a všem, kteří chtějí od tohoto autora zkusit další knihy.