SRDCE Z LEDU, VŮLE Z OCELI, NELÍTOSTNÝ BOJ ZAČÍNÁ.

Skleněný trůn – Sarah Janet Maas

Kniha Skleněný trůn od autorky Sarah Janet Maas(ové) je prvním dílem této fantasy – dobrodružné  série s prvky romantiky.

Hlavní hrdinkou je nájemná vražedkyně, která byla po letech dopadena a uvězněna v solných dolech v Endovieru, odkud se nikdy nikdo nedostal a lidé se nedožili více než jednoho měsíce stráveného tam. Žila v krutých podmínkách, ale přežila. Řeč je o dívce jménem Celaena Sardothien, která pomalu ztrácela naději ve svobodu, a to až do chvíle než si ji vyžádal princ Adarlanu Dorian, který ji odvezl do skleněného hradu. Dostala lákavou, ale nebezpečnou nabídku. Pokud porazí dvacet tři vrahů, zlodějů a válečníků v soutěži (a zvládne všechny nástrahy), bude propuštěna z vězení, aby sloužila čtyři roky králi, a potom bude konečně volná. Během jednotlivých zkoušek se dějí divné věci. Bojovníky jednoho po druhém někdo/něco zabíjí. Většinou jsou nalezeni v chodbách hradu ve velmi zuboženém stavu a všude se objevují záhadné symboly (znamení Sudby).

Získá Celeana svobodu a uspěje v soutěži o místo strážce? Kdo zabíjí účastníky soutěže? Co znamenají znamení Sudby? Kým ve skutečnosti je Celeana Sardothien a jaký je její osud?

Tuto knihu jsem se rozhodla přečíst z několika důvodů: ať už to byl krásný přebal, pozitivní ohlasy nebo její oblíbenost mezi čtenáři. Rozhodně nezklamala. Do děje jsem se dostala poměrně rychle, hlavní postavy (Celeanu a Chaola) jsem si zamilovala a musím říct, že takto originální příběh jsem dlouho nečetla. Kniha byla plná zvratů a vyvrátila všechny mé teorie.

Pokud máte rádi fantasy žánr, tak je tato kniha pro vás jako dělaná.

Číst knihy jsem začala už od mých devíti let. Nejraději mám romány a fantasy.