The Girl in the Ice

The Girl in the Ice – Robert Bryndza

Rozhodla jsem se napsat recenzi na knihu, kterou jsem dostala jako předčasný dárek k narozeninám minulý rok. Díky mnoha aktivitám, které každý den vykonávám, jsem nedotčenou knihu položila mezi ty ostatní, do knihovny. Téměř o půl roku později jsem se k ní jednoho klidného a deštivého večera náhodou dostala, díky čemuž se teď s Vámi mám příležitost podělit o své dojmy z tohoto doslova mrazivého díla. Mladá dívka se jednoho chladného večera vrací domů. Tam už ale nedorazí.

Tělo pohřešované dívky se najde druhý den, kompletně zamrzlé v ledu. Zpočátku ovšem nikdo nezná její totožnost. Později se objasňuje, že jde o dceru významného aristokrata přední britské smetánky. O případ se má postarat Erika Foster, šéf-inspektorka londýnské policie. Mladá policistka má bohaté zkušenosti, ale na policejní stanici Lawisham Row nastoupila nedávno. Široké veřejnosti, která případ bedlivě sleduje, je garantováno brzké odhalení pravdy a vyřešení případu. To ovšem nejde tak lehce a rychle, jak si šéf-inspektorka Foster slibovala. Svědkové jakoby neexistovali, a ti, co by potenciálně mohli s případem mít dočinění, mizí. Čas běží, média začínají klást nátlak. Ukazuje se, že smrt malé dívky by mohla být spojena s minulostí a nevyřešenými případy. Foster začíná podléhat tlaku, díky novým poznatkům se blíží k rozuzlení případu, což znamená, že se stává potencionálním terčem pro údajného vraha…

Anotace knihy se mi líbila již od začátku; to byl také důvod, proč jsem ji vybrala. Šla jsem do ni s určitým očekáváním. Kniha si mě získala hned po přečtení první strany. Mrazivá atmosféra, která knihu provází, je perfektním prvkem. Detailně popsané prostředí a psychologie Eriky Foster hrají v knize zásadní roli. Každou stránkou jsem byla víc a víc pohlcovaná samotným případem. Velice se ztotožňuji s Erikou, která v životě prožila nemilé chvíle a viděla nehezké věci. I přesto se nenechá odradit a jde si za svým – jejím jediným cílem je chytit toho sadistu, který vzal život mnoha mladým dívkám.

Kniha mi vzala i můj poslední dech. To, co jsem od ní očekávala, jsem dostala – napětí, výrazné charaktery, mrazivá atmosféra a promyšlenost až do poslední strany.

Vzhledem k tomu, že v prodejnách již najdeme i další díly tohoto úžasného příběhu, budu si muset zřejmě se čtením pospíšit. Vřele doporučuji.