Tiché dívky

Tiché dívky – Eric Rickstad

Frank Rath žije v zapadlém městečku v severním Vermontu a je soukromým vyšetřovatelem. Vychovává svou neteř Ráchel, která jako malá přišla o rodiče, a tak ji přijal jako svou dceru. Den ze dne se z mladého rebela stal milující a starostlivý otec. Dcera už je plnoletá a studuje v jiném městě a Frank se o ni bojí ještě víc.
Pomocný detektiv Sonja Testová nahlásí, že se našlo opuštěné auto, a mladá dívka, která v něm jela, zmizela. Rozjíždí se pátrání a vyptávání u rodiny a známých. Pár dní potom se najde zohavená mrtvola mladé dívky. Na první pohled nelze říci, zda je to pohřešovaná dívka. Ukáže se, že není. Sonja pátrá v minulosti a zjistí, že za poslední roky zmizelo dívek více. Spolu s Frankem se snaží najít něco, co ty dívky spojovalo. Jenže každá je úplně jiná a žádná neměla důvod dobrovolně zmizet.
Objeví skupinu žen, které protestují proti potratům a pořádají různá setkání. A také fakt, že zmizelé dívky byly těhotné. Potřebuje se do takové skupiny dostat a pátrat. Jenže jako muž by vyčníval. Řekne o tom Ráchel a ta se rozhodne, že mu na vlastní pěst pomůže. Navštíví dvě setkání na různých místech a beze stopy zmizí. Když se to dozví Frank, je zoufalý, dcera je to jediné, co má a na čem mu opravdu záleží. Musí ji najít za každou cenu, klidně bude riskovat i svůj život. Netuší, zda dokáže Ráchel zachránit, a dojde k šokujícímu zjištění. Je to něco, co by raději nevěděl.
Výběrem této knihy se vám dostane do rukou skvělý detektivní román. Velmi dobře se čte, sledujeme případy detektiva i jeho soukromý život. Nese si životem temné stíny minulosti a mrazivé tajemství. Nebudete se chtít odtrhnout, zvědavost vás nutí číst dál a dál.
Obal knihy nám nabízí pohled na malé městečko zapadané sněhem. Cesta projetá od aut, u cesty domy a v dálce most. Je to pochmurný zimní čas, kdy se z nebe sype sníh a je tak nějak ponuro. A protože je to detektivní román, tak nechybí ani stopa krve u cesty. Což je mrazivé.
Kapitoly jsou označené čísly, každý detail je rozepsán na několik řádků. Místy to pro mě bylo až zbytečně moc podrobné. Ilustrace v knize nejsou, a ani tam nechybí. V tomto případě by na obrázky nebyl pěkný pohled. Kniha se dá přečíst za jeden večer, ale záleží, jak si chcete drsné momenty nadávkovat vy sami.
Román bych doporučila milovníkům kriminálek, není morbidní, ač zločiny jsou závažné a způsob provedení není příjemný. Závěr knihy ukrývá překvapení jak pro hlavního hrdinu, tak i pro čtenáře. A že to nebude nic příjemného, to netřeba dodávat. Já jsem velká milovnice detektivek a tato se mi líbila opravdu moc. Tak neváhejte a pusťte se do čtení tohoto nezapomenutelného příběhu.