Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii

Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii

Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii – Ladislav Zibura

Knížka Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii je třetí kniha brněnského autora a cestovatele Ladislava Zibury.

Po dvojici bestsellerů přichází Ladislav s další knihou – tentokrát o cestě do Arménie, Gruzie a Náhorního Karabachu.  Zibura se vydává do těch nejzapadlejších vesnic, aby mohl poslouchat příběhy místních a načerpat něco z jejich moudrosti. Alkohol teče proudem a mladý dobrodruh důvěrně poznává kulturu plnou pohostinnosti, rozhodných slov a sovětské nostalgie. Své zážitky z kavkazského putování Zibura líčí s tradičním humorem a sebeironií, pro které ho čtenáři nenávidí a milují.

Zibura je můj oblíbenec, a tak jsem se samozřejmě na další jeho knihu velmi těšila. Ilustrace byly vtipné, pěkné a přesné přímo k ději. Co se týče textu samotného, moc se mi opět líbily Ziburovy vtipy, jeho sarkastický humor totiž vůbec neurazí, ba naopak, pokud máte tento typ humoru rádi, je to něco pro vás. Z knihy jsem se hlavně dozvěděla hodně o zemích, které Zibura navštívil – tedy o Arménii, Gruzii i Náhorním Karabachu a hlavně o jejich obyvatelích, o tom jak žijí a jaké mají názory na Česko. Ke konci knihy už jsem se ale docela nudila, protože autor se setkával s hodně lidmi a pokaždé byla kapitola skoro to samé jako ta předchozí. Velká část knihy byla hlavně o tom, jak Zibura popíjí s místními pálenku, a proto musím říct, že to byla asi jeho nejslabší kniha. I přesto si ale ráda přečtu i nadcházející autorovy cestopisy.

Veronika Brázdová

Asi vás nepřekvapí, že ráda čtu. Co se žánrů týče, nejraději mám hororovou četbu a fantasy. Kromě čtení ráda cestuju a miluju přírodu.