Výš než v sedmém nebi

Výš než v sedmém nebi – Griet Op de Beecková

Osud…každý ho máme a mnohdy na něj nadáváme. A mají ho i hrdinové tohoto příběhu. Ač jsou si věkově vzdálení, každý má své vzpomínky, zážitky, starosti i radosti. Nejstarší Josh pije jako duha, žije sám a má dvě dospělé dcery. Elsie je vdaná, má děti, schopného manžela a zdá se, že je šťastná. Jenže ona se tak necítí, právě poznala Caspera, se kterým je jí neuvěřitelně krásně. Její manžel ji sice finančně zajistí, ale pracuje od rána do večera a nic víc ho nezajímá. Elsie ví, že by neměla pokoušet osud, jenže touha poznat něco nového je silnější. Druhá dcera Eva je svobodná, žije sama, najít partnera se jí nedaří. Pracuje jako sociální pracovnice ve vězení. Jeden z vězňů je jí víc než sympatický, ale umí si udržet profesionální přístup. Nejmladší Lou je dvanáct let a je to Elsiina dcera. Právě prochází náročným obdobím, jak ve škole, tak i doma.
Pětice lidí, jejichž osudy se v určitém momentě protnou. Od ukázkového problémového dospívání mladé Lou, bláznivého zamilování vdané ženy Elsie, malíře obrazů Caspera a starého muže Jose. Život se může doslova zamotat ze dne na den. Může se stát tolik různých věcí, kterým bychom nevěřili, dokud je sami nezažijeme. A i v této knize se ukáže, jak umí být osud nespravedlivý.
Kniha má kapitoly, je bez ilustrací a čte se velmi dobře. V ději se skvěle orientuje, stále víme, o kom je řeč. Příběhy hlavních hrdinů nás natolik pohltí, že chceme vědět víc, a závěr je doslova šokující.
Obal knihy je modrý jako nebe, sem tam obláček. A pod ním letí čtyřlístky. Je to něžné a romantické a zaujme na první pohled. Název je zvolen velmi vhodně, což čtenář pochopí po přečtení knihy.
Tento bestseller doporučuji především čtenářkám, které mají rády příběhy ze života. Je zde vše, co život provází. Od puberty a dospívání, hledání vztahu, stereotypu manželství, pobláznění láskou, a také stáří, které nebývá až tak radostné, ovšem patří k životu. Bohužel už značí konec životní cesty. Přeji vám hluboký literární zážitek.