Zeptejte se Pollanny

Pollyanna – Eleanor Hodgmanová-Porterová

Malá Pollynna se po smrti svých rodičů odstěhuje na venkov ke své přísné tetě slečně Polly, která si velmi zakládá na tom, aby Pollynna získala dobré vzdělání a výchovu. Pollyanna ovšem svým entusiasmem a přístupem vůbec neodpovídá představě tety Polly o slušné holčičce. Snaží se ji proto neustále usměrňovat a nutit k domácím pracím. Tetě Polly se nelíbí, že Pollyanna běhá po venku, leze po stromech, baví se s cizími lidmi a užívá si vtipných her. Malá Pollyanna si ale chce užívat šťavnatou dužinu svého dětského bezstarostného života a tetu Polly moc neposlouchá. I přes to, že Pollyanna osiřela, nenechává se tím zaskočit, protože jí její tatínek naučil tzv. hru na radost. Hra na radost spočívá v tom, že v každé nečekané životní situaci by člověk neměl zapomínat se radovat a usmívat. Pollyanna se ze všech sil snaží na tuto hru nezapomínat. Postupem času, začne i tetička Polly zjišťovat, že na Pollyannu byla mnohdy až příliš přísná. Mezi Pollyannou a tetou Polly začne vznikat podivuhodně přátelský vztah a svoji hru na štěstí postupně naučí všechny své známé, kteří ji obklopují.

Kniha o malé Pollyanně určitě zaujme všechny věkové kategorie. Malým dětem se bude líbit, protože je zde krásně popsáno, jak malé dítě může ovlivnit chování dospělého člověka a jak mít radost ze života, kterou děti umí rozdávat na všechny strany. Naproti tomu dospělé zaujme především neotřelým vtipem autorky a neobvyklými situacemi, které jsou do knihy zakomponovány. Zaujme také vývojem a budováním vztahu mezi přísnou tetičkou a opuštěnou Pollanou na venkově v neznámém prostředí.

Pokud nevíte jak najít to pravé štěstí a radost v životě, zeptejte se Pollanny. Žádná z moderních knih o cestě za štěstím, vám nezodpoví otázky, na které si můžete díky této knize odpovědět sami. Jedná se o naprosto originální a vtipný příběh, který v člověku vyvolá vzpomínky na radostné dětství. Zároveň však pokládá otázku rozdílů mezi dětmi a dospělými. Roztomilá Pollyanna člověka naučí, jak se radovat a že v každé situaci se dá najít něco dobrého, proč by se měl člověk usmívat.