Max Cavalera od Sepultury k Soulfly

Začalo to pro mě obyčejným poslechem písní, pak to postoupilo do stádia oblíbené kapely a nakonec oblíbeného zpěváka. Když jsem náhodou tuto knížku našla, tak jsem byla jistá, že ji budu muset přečíst. Doslova jsem se na ni těšila. Na každou stránku… řádek… slovo. Když jsem si knihu zakoupila a namátkou jen tak narychlo prohlédla, tak naprosto splnila má očekávání, a dokonce je více než splnila. Byla jsem překvapená a po chvíli i silně začtená.

Knihu napsal sám král metalu Max Cavalera. Jedná se tedy o autobiografii. Líčí svůj život, a to od dětství až po současnost. Popisuje i život v roli frontmana, a život s naprostou láskou k hudbě. Podle mě, je Max silný člověk. Dokázal toho v životě spoustu. Několikrát ho i jeho bratra vyhodili ze školy, otec jim zemřel, když byli malí kluci, jejich kapela Sepultura začínala naprosto od nuly a o deset let později to byla jedna z nejlepších metalových kapel. V knize popisuje veškeré momenty, hlavně časy v kapele Sepultura. Max se rozepsal i o tom, že jednou byli na koncertě nějaké kapely a jeho kamarád vyskočil na podium, vzal mikrofon a utekli. Takové prostě byly jejich začátky v Brazílii.

Tématem v knize není jen kapela, ale i jeho soukromý život. Psal o své mamince, jak je rád, že jí má, že ho podporovala, že ho nechala s tetováním spát venku a že je doslova obklopuje láskou. Slovo padlo i o jeho bratrovi Igorovi, který byl spoluzakladatelem kapely Sepultura. Na bratra byl velmi hrdý a to hlavně proto, jaký je vynikající bubeník. Také se zmínil o příčině jeho odchodu z kapely a naprostým odloučením od Igora, nepromluvil s ním ani slovo dlouhých deset let.

Kniha je opravdu úžasná! Ráda jsem jí četla a pokaždé jsem u ní relaxovala. Rozhodně ji doporučuji čtenářům, kteří mají rádi o něco tvrdší hudbu. Max je opravdu ikona této hudby, i já ho obdivuji za to, jak je silný a stále tak tvořivý. Podle mě s hudbou nikdy neskončí, kdyby mohl, tak by si zazpíval i na vlastním pohřbu. Kniha obsahuje sedmnáct kapitol, které se čtou velmi rychle, každou stránkou chcete totiž vědět víc a víc a najednou vám dojde, že je konec. Kniha má pevné desky a krásný design. Obsahuje i barevné fotografie. Rozhodně si ji pořiďte, ale rychle, ať není pozdě.