Piercing- Rjú Murakami

Murakami Rjú
Piercing

Masajuki Kawašima je grafický designér, který je úspěšný v zaměstnání i v životě. Má ženu, dceru a jeho život se na první pohled nijak neliší od ostatních. Kawašima má však hluboko zakořeněné problémy a touhy, kterých se nemůže zbavit, ať jsou sebevíc temné, nebezpečné a zvrácené. Každý večer stojí nad postýlkou své malé dcerky, měsíční světlo se odráží na hrotu sekáčku a Kawašima opět potlačuje svou touhu po zaboření sekáčku do jejího malého bezmocného těla. Aby předešel tomu nejhoršímu, čemu zatím v životě čelil, objedná si prostitutku, kterou se chystá obětovat místo své dcery. To ještě netušil, jaká prostitutka mu padne do rukou.
Dva hlavní hrdinové by vás pravděpodobně na první pohled nezaujali. Koneckonců co může být tak zvláštního na grafickém designérovi s dítětem a ženě, která si vydělává prodejem svého těla? Třeba to, že oba dva trpí schizofrenní poruchou. Kawašima chce ženu zabít a žena chce jen to, aby ji někdo miloval – v tomhle případě Kawašima. Jak to může skončit, když se dva takoví lidé střetnou v hotelu a zjistí, že nejsou až tak odlišní?
Téměř v každém Murakamiho románu se objevuje téma SM klubů nebo nevěstinců a v Piercingu tomu nebylo jinak. Temná atmosféra v podobě touhy po smrti, násilí a krvi. V knize se objeví hodně scén, při kterých se čtenářům sice může zvedat žaludek, ale většinou jde jen o představy hlavního hrdiny.
Rjú Murakami píše takové romány, ve kterých lidé na první pohled vidí jen sex, drogy a násilí. Pravdou ale je, že ve většině jeho příběhů můžeme najít psychologický podtext a pokud jsme schopni ho chápat, jsou pro nás jeho knihy naprosto o něčem jiném… o něčem lepším.
Na rozdíl od knihy Nekonečná, téměř průzračné modř, nebo od knihy Čáry má Piercing zápletku a propracovanou dějovou linii.