2 v 1 aneb pohádkofantasy

Marina
Carlos Ruiz Zafón

Píše se rok 1980 a mladý student Oskar Drai na jedné ze svých zasněných toulek potkává odvážnou Marinu. Společně se vydávají za záhadným znamením černého motýla. Nemají však ani tušení, jaké hrůzy na ně čekají v temných uličkách Barcelony.

Některé knihy si přečtete cíleně a k některým se dostate tak říkajíc oklikou. O to větší překvapení je, když se vám dané dílo natolik zalíbí, že si hned chcete přečíst od autora další literární počin. Přesně tohle se mně stalo u Zafóna a jeho Mariny.

Rozsahově víceméně útlá knížka (254 stran) s překrásným příběhem. Já osobně mám Španělsko velmi rád, takže prostředí Barcelony jsem si ihned oblíbil. Dokonce jsem si představoval ty starodávné, honosné, strašidelné a tajemné stavby. Celé to prostě má své kouzlo. Nějaké kouzlo mají i hlavní postavy příběhu. Dá se říci, že si hned zamilujete čisté dětské duše Oskara a Mariny. Nejraději by jste všeho hned nechali a připojili se k nim v jejich dobrodružství. Postava Germána, je pak takový ten starostlivý otec, které své dítko nadevše miluje a celkově působí velice věrohodně, starostlivě a hlavně jako hodný člověk. Něco jako takový ten nejhodnější dědeček, kterého by chtěli mít všechny děti na světě.

Příběh krásně plyne, jako vlna po moři. Nádherně až kouzelně klouže po hladině, nabírá sílu, až ke konci udeří a pak po chvíli zmizí. Stejně tak je tomu s naším příběhem. Ten se pomalu zjevuje na stránkách, postupem času nabírá na síle ( ukazuje se co a jak bylo) až ve finále skončí a také zmizí a vám na něj zbudou jen vzpomínky.  Příběh nemá žádná slepá místa a Zafón mistrně střídá pomalu pohádkové vyprávění s prvky fantasy a hororu. Nebojte nijak enormně se bát nebudete, toho hrozivého je tam tak akorát.  Nádherně je sepsán i kouzelný svět plný oživlých panáků, lidí co vlastně nejsou lidmi apod. Samotný konec příběhu je nejenom smutný tím ,že už vlastně končí, ale vlastně také jak končí. To už ale sem nebudu psát. Co sem však rozhodně napíšu, že tato kniha je naprosto skvělá a já se nemohu dočkat až si přečtu něco jiného od jejího autora. Zde nemohu jinak než ohodnotit plnými 100 %. Zafón si mě jednoduše získal.