Mafie v Praze

Mafie v Praze

Styl psaní Michala Viewegha  mám moc rád. Snažím se sledovat českou politickou situaci, a tak jsem si knihu celkem s chutí přečetl. Chtěl jsem se seznámit s pohledem  a názorem  autora   na politickou  situaci v našem státě. Kniha se mi četla celkem snadno, řekl bych, že autor mne nezklamal, přestože není obvyklé u Viewegha psát detektivní příběhy.

Michal Viewegh zcela otevřeně popisuje politicko-ekonomické mafiánské prostředky a praktiky  mafie v Česku. Byly zde odkryty některé skutečnosti, které jsem si neuměl dát dříve do souvislostí. Je zřejmé, že dílo je volně inspirováno mnoha trestnými činy, které se skutečně staly v Česku, ale pachatelé těchto činů nebyli ani potrestáni. Toto je pro mne stále šokující fakt a také to, že v naší zemi je  příliš mnoho bezcharakterních tunelářů, kmotrů, lobbistů. I když je děj smyšlený, je to vlastně o tom, jak a kdo nám v naší zemi ve skutečnosti vládne. Pochopil jsem, že boj s korupcí  je nutný.Není  možné nad korupcí  zavírat oči a dělat jakoby by se nás ostatních netýkala. Chvíli mi trvalo, než jsem se do tohoto románu začetl, často jsem přemýšlel, co je fikce a co je inspirováno realitou. Většina postav v této knize však byla nakonec i pro mne celkem jasně rozpoznatelná. Myslím, že Viewegh se snažil nakonec respektovat pro všechny známá fakta. Po přečtení knihy jsem byl znechucen českou politikou a raději bych emigroval nebo alespoň bych nějakým způsobem chtěl bojkotovat volby.

Myslím, že by knížku mělo číst co nejvíce čtenářů,  a to podle mne  pro pravdivý pohled na realitu a podporu snah na návrat k civilizaci.

Děj se odehrává v Praze 11, kde dochází k fyzickým napadením opozičních politiků. Makléřku Dianu z finanční skupiny Patria vydírá ruská mafie a ministr vnitra Stanislav Langross předčasně propustí z programu na ochranu svědků někdejšího lobbistu Darka Balíka. Ten na neznámém místě ukrývá kompromitující materiály na většinu českých politiků. Na Primátora je v knize prozrazena záliba v luxusních hodinkách  a  navíc i to, že těžce nese, že je pouze poskokem mafiánského kmotra Morda.

Jako kladný hrdina v knize vystupuje Plukovník, který byl vyhozený z ministerstva vnitra, redaktoři MF Dnes, mladý boxer,  Balíkova dcera, pochůzkář a další poctivý policejní důstojník, kterého ještě nevyhodil. Této skupince se podaří pražské mafii zavařit.

Knihu jsem odložil naplněn optimismem s vědomím, že snad ještě není vše ztraceno.