Vlkodlaci, duchové, fae a čarodějnice

Kniha je sbírka povídek a vynechaných kapitol ze světa Mercedes Thompson. V ní se dozvíme co se stalo s Karou, mladou vlkodlačicí zmíněnou v knize Krevní pouta. Také zjistíme, jak se poprvé potkali Samuel s Arianou. Seznámíme se se slepou čarodějkou jménem Wendy Moira Angela Kellerová. Budeme přítomní prvnímu setkání mezi ní a vlkodlakem Tomem Franklinem, který hledá svého uneseného bratra. V knize je i příběh zaměřený na Kyla a Warrena. V něm zjistíme, jak moc nebezpeční jsou sousedé společně s podceňovanými čarodějkami. Ve vynechaných kapitolkách nahlédneme do Adamových myšlenek a pocitů. To vše je jen zlomek toho, co v knize naleznete.

Na knihu Mihotavé stíny jsem se velmi těšila. Nedočkavě jsem čekala, než vyjde. Druhý den potom co vyšla, už jsem ji měla doma.

Celá kniha krásně dokresluje svět Mercy Thompson. Odpovídá na otázky, které jste si kladli a poví vám, jak dopadly určité postavy. Dozvíme se nové věci o hlavních a vedlejších protagonistech, o jejich minulosti a nových začátcích. Kniha je napínavá, smutná i romantická.

Autorkou sbírky je americká spisovatelka Patricia Briggs. Její styl psaní se mi velmi líbí. Popisuje věci, lidi i okolí tak dobře, že máte pocit jako byste se stali součástí jejích knih. Jelikož má autorka rozepsané dvě série, které na sebe navazují, dozvíme se i něco o postavách ze série/světa Alfa a omega. Například se dočtete, co se stalo s již zmíněnou Karou a jak si vede ve svém novém domově.

Mně osobně se nejvíce líbil příběh o Kylovi a Warrenovi. Kyle je právník, Warren poskytuje ochranu jeho klientům. Vše začne, když k nim do kanceláře přijde žena s tím, že potřebuje mluvit s Kylem Brooksen. Vše by bylo v pořádku, kdyby ovšem žena, která chce mluvit s Kylem nebyla mrtvá. No, na co asi potřebuje zombí právníka? Povídka je krátká, ale naprosto dokonalá. Věřím, že každý kdo sáhne po této knize v ní najde něco, co ho zaujme.

Kateřina Kolářová

Dříve mě čtení nebavilo, dnes si bez dobré knížky neumím představit život. Dávám přednost zahraničním autorům, před českými. Existují však výjimky. Například M. Švandrlík, P. Neomillnerová nebo K. Petrusová. Zajímá mě japonská kultura a vše kolem Japonska.