Keplere? Keplere? Jak ty to jen děláš, že jsi stále tak dobrý?

Osobně považuji Larse Keplera za jednoho z vládců současného krimi žánru. Společně s ním ještě tomuto žánru u mě vládnou Larsson, Mankell, Fossumová a jako jediný autor, který není ze severu, pak pan Seghers. Možná se divíte, že v mém výčtu chybí Jo Nesbø, ale ten mě po přečtení jeho knihy Nemesis nijak neoslovil, a už jsem se nerozhodl přečíst si další jeho knihu. Za mě tedy Nesbø opravdu ne.

Nejprve klasicky, o čem kniha je. Celý pokoj je od krve, na dívčině útlém těle však není jediná kapka krve. Joona Linna na toto tělo fascinovaně hledí. Policie občas při řešení komplikovaných případů využívá i pomoc od spiritistických médií. Přesto když na policii zavolá Flora Hansenová a tvrdí, že ji navštívil duch zavražděné, nikdo jí nevěnuje pozornost. Mezitím hon na pachatele je plný neočekávaných zvratů a každá nalezená odpověď vede k dalším záhadám. Ačkoli pátrání dospělo do mrtvého bodu, policie telefonáty Flory nadále ignoruje. Ta nejprve za svou informaci žádala peníze, nyní však už jen úpěnlivě prosí, aby ji vyslechli.

Výborně, výborně, opět výborně. Jinak tuto knihu hodnotit ani nemohu. Kepler alias manželé Ahndorilovi prostě umí. Napětí, že by se dalo krájet, temná atmosféra, zajímavé neokoukané téma spiritismu, bravurně sepsané postavy, uvěřitelný děj, vše jasné a přesné, a hlavně příběh, který vás nutí číst dál a dál. Pro tuto knihu mám prostě jen samá pozitiva. Povinnost přečíst si tuto knihu, pokud se řadíte mezi milovníky detektivek. Za mě 95 %. Sakra dobrá kniha.

zakoupit host