Král je mrtev, ať žijí noví vládcové

Král je mrtev, ať žijí noví vládcové

Písečný muž
Lars Kepler

Tím mrtvým králem z názvu je myšlen bohužel již zesnulý Stieg Larsson, který u nás svou trilogií Milénium vyvolal nový masivní zájem o detektivky. Nový vládci jsou pak již mnou dříve zmiňovaní autoři jako Kepler, Fossumová, Mankell či Seghers. A právě Keplerovi bych se na následujících řádcích rád věnoval.

Jedné chladné zimní noci se na železničním mostě ve Stockholmu objeví mladý muž. Je vychrtlý, silně podchlazený a má legionářskou nemoc. V nemocnici vyjde najevo, že mladík má být už 7 let po smrti. Jak je to možné? Vždyť z jeho vraždy je podezřelý sériový zabiják Jurek Walter, kterého před třinácti lety zatkl komisař Joona Linna a jenž byl odsouzen k doživotní izolaci na uzavřeném psychiatrickém oddělení. Starý případ je nutno znovu prošetřit. Sériový vrah je obestřen řadou tajemství. Je třeba jednat rychle, neboť čas je neúprosný. Co když je dosud naživu i mladíkova sestra, která tehdy zmizela spolu s ním?

Už čtvrtá kniha od Keplera se směle může pyšnit přívlastkem skvělá. Sice to ode mě teď bude znít jako ohraná písnička, ale kniha je opět nesmírně napínavá, děj nemá moc zbytečných odboček, postavy sepsané opět více než kvalitně, prostředí jakbysmet, konec uspokojivý, atmosféra tak akorát správně temná, prostě opět kvalita.

Manželé Ahndorilovi píšící pod pseudonymem Lars Kepler se prostě právem mohou řadit mezi současné vládce tohoto žánru. Ať už svým opravdu napínavým stylem vyprávění, skvělým popisem postav, originalitou zápletek, občasnou celkem silnou drsností či tím, že děj jejich knih se nijak zvlášť nudně nevleče.

Díky bohu za Keplera. Za mě opět 95 %.

zakoupit host