Léky smutných

Léky smutných

Pavel Gotthard
Léky smutných

Znáte to, ráno zazvoní budík a vytrhne Vás ze snu, ve kterém by jste nejraději pokračovali po zbytek celého dne. Tak se snažíte aspoň na těch pět minutek znovu usnout a snít dál, jenže to se Vám né a né podařit. Budík na Vás „zařve“ znovu, vy neochotně vstanete, celé ráno nestíháte a ještě máte špatnou náladu, že už se Vám ten skvělý sen asi nikdy nebude zdát. A co kdybych Vám řekla, že je možné se každou noc do toho krásného snu vrátit a utvořit si takovou vlastní vysněnou realitu ? A vybrali by jste si tento život, když víte, že není skutečný na úkor reality?

Hlavní hrdnina románu od Pavla Gottharda, David se právě musí s podobnou situací potýkat a řešit stejnou otázku. David je mladík, který z Prahy přestěhoval do Brna kvůli studiu žurnalistiky a především kvůli jeho červenovlasé přítelkyni. A právě problémy s jeho přítelkyní Pavlou ho zavedou do světa, který do této doby znal z filmů a počitačových her. V tomto světě se s partou lidí a svojí přítelkyní, kterou se tímto nejprve snaží dostat zpět, mění na rytíře a bojuje ve středověkých bitvách. Postupem času jak se Davidovi začne v reálném životě bortit práce, rodina i vztah tak se čím dál více nechá vtáhnout do tohohle vysněného světa. Dokáže se David „probudit“ a zachránit Pavlu a ostatní?

Tento sci-fi román Vás nechá nahlédnout do světa tajemných lidí se zálibou ve fantasy hrách, filmech a knihách. Pokud tedy nejste jedním z nich, zcela jistě Vás to obohatí také o zajímavé životní osudy postav, vyskytující se v příběhu. Jelikož se děj odehrává v Brně, tak mně to jako Brňačku potěšilo a některé popisované místa jsem si dokázala živě představit a věděla kde jsou. Román je napsaný v er- formě a prolínají se dvě dějové linie a to sice Davidův život a život v Království. Autor píše současnou spisovnou češtinou a v přímé řeči je použit mladým lidem blízký  hovorový jazyk s občasnými vulgarismy.

Za mě, jako ne fanouška většiny sci-fi románů, se tato kniha autorovi velice povedla. Jak už námětem tak i jazykem a psychologickým rozborem postav. Jediné co mě až tak nebavilo a přisly mi tyto části zdlouhavé, byly popisy bitev, ale to je pravděpodobně tím, že jsem holka a moc mě války a bitvy nebaví. Kdybych měla knihu obodovat hvězdičkami tak by dostala čtyři z pěti.

Barbora Bečvářová

Studentka Gymnázia Globe, nejsem zrovna člověk, který by ležel celý den v knihách, sice ráda čtu, ale jen knihy, které mají zajímavý námět.