Písečný muž

Písečný muž

Písečný muž
Lars Kepler

Když se jedné mrazivé zimní noci na železničním mostu ve Stockholmu objeví Mikael Kohler-Frost, který údajně zahynul i se svojí sestrou Felicií již před sedmi lety a za jejichž zmizením prý stojí sériový vrah Jurek Walter, komisaři Joonovi Linnovi je jasné, že to strhne lavinu bizarních, avšak nevyhnutelných událostí.

Začala jsem číst přeplněna očekáváním, všem přátelům, kritikům o této knize oplývala ústa chválou. A já se teď nemůžu zbavit zklamání a snažím se po přečtení chlácholit pozitivy celkové stavby příběhu. Keplere, postavy na jedničku, prostředí na jedničku s hvězdičkou, atmosféra velmi příjemně tajemná, chladná. A vše bylo kolikrát tak napínavé, že jsem se radši 10 minut kroutila, než abych si skočila na záchod a přerušila čtení. I přesto byl před koncem knihy pro mě zlom, kdy už se mi ani nechtěla dočítat. Představte si, že se díváte na nový díl vašeho oblíbeného seriálu a hned v prvních minutách Vás napadne, že za vraždu určitě může zahradník! Vždycky za to přece může zahradník! Uklidníte se však tím, že Váš oblíbený scénárista by určitě nenapsal tak ohrané rozřešení a že to tak jen má vypadat, přece aby Vás to zmátlo. Nakonec se však vyjasní, že to byl zahradník a Vy si ze seriálu odnesete jen divný pocit z toho, že Vás tedy tentokrát nic nepřekvapilo. Přesně takové pro mě bylo číst posledních sto stran Písečného muže.

Nejvíc se mi nejspíš líbil epilog, který obsahoval obrovské množství informací dokreslujících příběh a zároveň chrlil emoce na každou stranu.

A tak mě spíš mrzí, že mě zklamala kniha, která mě měla nadchnout.

Kniha je dělena na kapitoly, neobsahuje ilustrace a má velice povedenou obálku, která krásně podtrhuje atmosféru knihy. Lars Kepler, což je pseudonym dvojice autorů Alexandra Ahndorila a jeho manželky Alexandry Coelho Ahndorilové již napsali několik tzv. „severských detektivek“ pokaždé nějak spojených s komisařem Joonou Linnou, jejich pravděpodobně nejlépe napsanou postavou. Toto čtení doporučuji spíše čtenářům 15+, protože jeho atmosféra je poněkud tíživější.