Samota

Samota

Samota
Natalio Grueso

Kniha Samota od španělského modernisty Natalia Gruese je plná neobyčejných příběhů obyčejných lidí. Je to autorův první román. Částečnou literární  nezkušenost však  svým čtenářům  vynahrazuje autentičností. Každý  příběh  se  totiž  odehrává na jiném místě.  Děj  celé  knihy  se odehrává takřka  po  celém  světě. Někoho uchvátí poklidná atmosféra  Benátek. Jiný  najde  zalíbení  v  divokém Shangaji. V  každém případě vás  příběh  několika  diametrálně  odlišných  postav nepochybně  uchvátí. Navíc je  autor velice scestovalý.To je nejspíš  důvod proč  jsou  jednotlivé  příběhy, v  různých  částích  světa tak autentické.

Celá  kniha, jak  už  název  napovídá,  pojednává o  samotě. Různé  postavy z  různých zemí se  s ní  vypořádávají  každý  po svém. Některé  z  postav se setkají a  jistým způsobem ovlivní život, a tím  zároveň i  příběh jiné  z  postav. Každý z  nich se  vypořádává se svou  osamělostí jinak, všichni  společně  však vyprávějí trochu  melancholický příběh osamění.

Mně  osobně se  nejvíc líbil příběh  sportovního  komentátora jenž  obětoval všechno, aby naposled potěšil svého dědečka. Ten na něj byl  vždy hodný a argentinský  komentátor obětuje  své  místo, aby mu  udělal radost. Kniha se mi tedy  velice  líbila.  I  když  byl občas  děj trochu  zdlouhavý, celý příběh byl velice  zajímavý.

Dominik Klimeš

Je mi šestnáct let a studuji na střední škole. Jsem sportovně založený, přátelský typ. Neopovrhnu ovšem ani literaturou. Moje nejoblíbenější žánry jsou fantasy a sci-fi. Poslední dobou hodně čtu například Zaklínače od Sapkovského. Mezi mé záliby patří rovněž psaní různých povídek.